loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام(ره) در چشم‌انداز یاران

کتاب «امام خمینی(ره) در چشم‌انداز یاران» تهیه شده توسط مجله حوزه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، از سوی موسسه بوستان کتاب تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجله حوزه که همیشه در گفت‌وگوهای خود با عالمان ربانی، شاگردان، یاران، دوستاران، نزدیکان و آشنایان به بیان اخلاق، اندیشه، روش و منش امام خمینی(ره) و همچنین نکته‌ها، بایدها بایسته‌ها، تلاش می‌ورزید مصاحبه‌های خود را به گونه‌ای با نام آن عزیز آذین ببندد، پس از به جانان پیوستن آن جان شیفته، بر آن شد در همان سال رحلت و در سالگرد، شماره‌هایی ویژه آن یار سفر کرده کند؛ اما با همه تلاشی که انجام شد، نتوانست امام را از چشم‌انداز همه امام‌شناسان به تماشا بنشیند.

از این رو، به کم بسنده کرده و شماره‌های 32، 37، 38، 45 و 49 خود را به مصاحبه‌هایی درباره امام، ویژه ساخت و با شماری از افراد امام‌شناس، آشنای به اندیشه، مدیریت، سیاست، اخلاق، روش و منش او، به گفت‌وگو نشست و با گوشه‌ای از کارنامه درخشان آن مرد بزرگ آشنا شد و پرتوی از این آشنایی را به اهل دل و اهل نظر در همان زمان عرضه کرد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «دیری مانده بودیم چشم به راه، راه دور، کم‌رهرو، پرسنگلاخ، دشوارگذر، همه چشم و همه گوش، همه مست بانگ دلاویز کاروانی که می‌آمد نرم و همه محو آن اختر شب تاب که می‌سوخت گرم. تا این که آن صبح دلاویز فرا رسید، آن صبحی که خورشید درخشید از پس پرده تار. مردم، مرد و زن، خرد و بزرگ، به تماشای خورشید شتافتند و در آغوشش کشیدند و پیام او، به گوش جان نیوشیدند و پرچم عزت، اقتدار، سربلندی، افتخار و اسلام ناب برافراشتند و شعله مقدس دین برافروختند و کوی و برزن، با عشق، ایثار، برادری، همدلی و همراهی آذین بستند و سرود رهایی در بلند ماذنه‌های شهر، با آوای خوش سرودند.
مردم، زن و مرد، خرد و بزرگ، پیر و جوان، روستایی و شهری، دست در دست یک‌دیگر، حکومت عشق را بنیان نهادند و چراغ ولایت را افروختند و بر گردش چون پروانه، شبان و روزان، در گرما و سرما گردیدند، آن را از هر گزندی به دور داشتند، تا شعله افروزی آن به اوج خود رسید و هر کوی و برزن، هر کومه و هر محفل را روشنایی بخشید. تا این که فرا رسید هنگامه غروب خورشید جان افروز. مردم، پروانگان، شیدایان، همه و همه، مویه کنان خورشید را بدرقه کردند، و در این محشر کبرا بود که سپیده را نزدیک دیدند.
آن دل آرام، قلب مطمئن، روح شاد، ضمیر امیدوار به فضل خدا، در پس خود مشعلی افروخته بود تاریکی زدا، تا مردم در گاه غروب او، در تاریکی فرو نروند، راه نیابند و طعمه دیو و دد گردند. با روش و منش پیامبرگونه، پیام‌های روشن و دل‌انگیز، بنیان نهادهای استوار و مقاوم در برابر باد و باران و هر گزندی، جاده خورشید را نموده بود و با نشانه‌ها و تابلوها و چراغ‌های راهنما در هر پیچ و گذری، راه را بر هرگونه کژراهه روی پیشاپیش بسته بود. این بود آنگاه که چشمه خورشید فسرد، چهره‌پردازان سحر، قد برافراشتند و مشعلی دیگر فرا راه مردمان افروختند و همان که امام افروخته می‌خواست، تا راهش همچنان پر رهرو بماند و اسلام ناب بر تارک زندگی بدرخشد و ولایت، شمع محفل‌ها و روشنایی بخش دل‌ها و راهنمای عاشقان کوی دوست باشد.»

در بخشی از سخن ناشر این اثر می‌خوانیم: «امام خمینی(ره) خورشیدی بود عالم‌تاب، که اندیشه سیاسی و دینی‌اش سراسر گیتی را بگرفت و اقتدار و عزت را برای مسلمانان به ارمغان آورد، از این‌رو بیان سیره آن دل‌آرام و قلب مطمئن، طریقی برای زندگی با عزت و جاودانگی با سعادت است.
"امام خمینی(ره) در چشم‌انداز یاران" روایت سیره عملی آن پیشوای بزرگ از زبان یاران و شاگردان و نزدیکان اوست که به مناسبت یکصدمین سال فروغ آن مهر تابان، تدوین شده است.»

چاپ دوم کتاب «امام خمینی(ره) در چشم‌انداز یاران» در شمارگان 1200 نسخه، 380 صفحه و بهای 80000 ریال راهی بازار نشر شد.

شنبه 28 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط