loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تمدن غرب از دیدگاه امام

دیدگاه امام خمینی (ره) درباره غربزدگی و فرهنگ‌زدایی توسط ابرقدرت‌ها، در کتابی با عنوان «فرهنگ و تمدن غرب از دیدگاه امام خمینی(ره)» به قلم میثم طاهری بنچناری بررسی و از سوی مرکز اسنادانقلاب اسلامی راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا)، امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار نظام سیاسی جدید در ایران و نیز یک فقیه برجسته‌ شیعه، نگاه جدیدی به غرب و سایر فرهنگ و تمدن‌های دنیا ارایه کرد.

ایشان بر اساس شناخت کامل از وجوه مثبت و منفی فرهنگ و تمدن غرب، ضمن مجاز شمردن استفاده مسلمانان از فنون و علوم جدید غربی، به جامعه اسلامی نسبت به دچار شدن به فساد اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی موجود در غرب و تضعیف هویت اسلامی و دور شدن از معنویت هشدار می‌داد.

این اثر در سه بخش با عنوان‌های «فرهنگ و تمدن»، «مواجهه مسلمانان با فرهنگ و تمدن غرب در عصر جدید» و «مواضع امام خمینی(ره) در مقابل فرهنگ و تمدن غرب» تدوین شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «امام، اهمیت فرهنگ در زندگی سیاسی و اجتماعی جوامع را به حدی می‌داند که معتقد است، فرهنگ می‌تواند ملتی را به تباهی یا این‌ که به اوج عظمت و قدرت برساند. استقلال و حیات سیاسی جوامع وابسته به فرهنگ بومی و مستقل است.»

چاپ نخست کتاب «فرهنگ و تمدن غرب از دیدگاه امام خمینی(ره)» در شمارگان 2000 نسخه، 256 صفحه رقعی بهای 23000 ریال روانه بازار کتاب شده است.

دوشنبه 30 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط