loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سوگ‌سروده‌هایی درباره «قیصر امین‌پور» به چاپ رسید

نویسندگان مرتبط : قیصر امین پور

در ادامه برگزاری همایش «از سر سطر»، مجموعه اشعار برگزیده این همایش با عنوان سوگواره «قیصر امین‌پور» منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، سوگواره «قیصر امین‌پور» به کوشش «رضا اسماعیلی» شاعر و استاد ادبیات دانشگاه تهران و از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

اشعار ارسال شده استادان و دانشجویانی که در همایش «از سر سطر» شرکت داده شده بودند و عنوان برگزیده را از آن خود کردند، در این مجموعه گردآوری شده است.

به گفته اسماعیلی طی سال گذشته در حدود هشت مجموعه با موضوع «قیصر امین‌پور» منتشر شده‌اند که در کنار آنان این مجموعه نیز به اشعار استادان دانشگاه و دانشجویان جوان اختصاص دارد.

این سوگواره در 170 صفحه شامل 60 تا 70 قطعه شعر است. این کتاب در سه بخش اشعار استادان دانشگاه، اشعار دانشجویان و بخش آزاد تدوین شده است.

همایش «از سر سطر» به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد «قیصر امین‌پور» در نیمه آذرماه سال 88 در دانشگاه تهران برگزار شد.

«طوفان در پرانتز» (نثر ادبی، ۱۳۶۵)، «منظومه ظهر روز دهم» (شعر نوجوان، ۱۳۶۵)، «مثل چشمه، مثل رود» (شعر نوجوان، ۱۳۶۸)، «بی‌بال پریدن» (نثر ادبی، ۱۳۷۰)، «به قول پرستو» (شعر نوجوان، ۱۳۷۵)، مجموعه شعر «آینه‌های ناگهان» (۱۳۷۲)، «گزینه اشعار» (۱۳۷۸، مروارید)، مجموعه شعر «گل‌ها همـه آفتابگردان‌اند» (۱۳۸۰، مروارید) و «دستور زبان عشق» (۱۳۸۶، مروارید) از آثار این شاعر است.

«قیصر امین‌پور» دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۸ در گتوند از توابع شوشتر استان خوزستان به دنیا آمد. وی در روز سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی درگذشت. پیکر این شاعر در زادگاهش گتوند و در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان به خاک سپرده شد.

آثار مکتوب زیر از این شاعر و نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آینه های ناگهان
به قول پرستو
بی بال پریدن
تنفس صبح
دستور زبان عشق
سنت و نوآوری درشعر معاصر
شعر و کودکی
مثل چشمه مثل رود
نیمایی ها
گزینه اشعار
گلها همه آفتابگردانند

سه‌شنبه 31 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط