loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آغاز ثبت نام کتابفروشی ها در طرح «عیدانه کتاب»

سه‌شنبه 15 اسفند 1396

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کتابفروشی های سراسر کشور می توانند از 16 اسفند ماه با مراجعه به سایت www.ketabnet.ir نسبت به ثبت نام در عیدانه کتاب اقدام کنند. در طرح «عیدانه کتاب» سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 1,000,000 ریال است و خریدار می تواند در چند نوبت و از چند کتاب فروشی، کتاب های عمومی و کودک و نوجوان را با 20 درصد تخفیف از کتاب فروشی های عضو طرح خریداری کند.

طرح «عیدانه کتاب» با شعار «عیدی، کتاب هدیه دهیم» هشتمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتاب فروشی هاست.

کتابفروشی ها برای مشارکت در این طرح باید پروانه کسب با تاریخ معتبر و مورد تایید مراجع ذی صلاح داشته باشند. در صورت تازه تأسیس بودن، کتابفروشی می تواند یک دوره با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان مبنی بر اقدام برای دریافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام کند. همچنین داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت برای مشارکت در این طرح الزامی است و کتابفروشی ها باید تا پایان طرح عیدانه کتاب پوستر طرح را در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی نصب کنند. همچنین اطلاعات صاحب امتیاز در پروانه کسب با اطلاعات شخص متقاضی شرکت در طرح (به جز در موارد واگذاری قانونی) نباید مغایرت داشته باشد.

کتابفروش باید اطلاعات واقعی خریدار اعم از نام، نام خانوادگی، شماره ملی و تلفن همراه و مشخصات کتاب های فروخته شده را همزمان با فروش در پنل کتابفروشی ثبت کند و نباید بیش از دو نسخه از یک عنوان کتاب برای هر خریدار را به فروش برساند.

همچنین ثبت اطلاعات واقعی کتاب های فروخته شده در فاکتور فروش، تطبیق تعداد کتاب های فروخته شده با تعداد درج شده در فاکتور، نداشتن تفاوت غیرمتعارف قیمت کتاب با قیمت درج شده در فاکتور از دیگر شرایط ثبت خرید در طرح عیدانه کتاب است.

مواردی مانند واگذاری کتابفروشی به غیر، ارائه اطلاعات نادرست در اسناد ثبت نام کتابفروشی، ثبت کتاب خارج از زمان خرید، عدم ارائه تخفیف طرح به مشتری، جعلی بودن مشخصات خریدار، فروش کتاب های غیر مشمول در طرح و ثبت عناوین دیگر در فاکتور خریدار، فروش کتب آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند، تخلف محسوب می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط