loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات همرزمان شهید شیرودی

کتاب «3 لشکر و 12 نفر»، شامل خاطرات 50 نفر از همرزمان شهید علی اکبر شیرودی به قلم حجت شاه‌محمدی، پس از گذشت 2 سال از اتمام نگارش، هنوز منتشر نشده است. شاه‌محمدی از احتمال چاپ این کتاب توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

حجت شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این اثر اظهار داشت: حدود 6 سال پیش از طرف دفتر ادبیات وهنر مقاومت حوزه هنری نگارش کتابی درباره شهید علی‌اکبر شیرودی به من پیشنهاد شد. اما به دلیل اهمیت موضوع و ترس از به خطا رفتن، آن را نپذیرفتم.

وی ادامه داد: پس از مدتی با واسطه‌های مختلف، خاطرات دوستان خلبان شیرودی به دستم رسید و در این بین با بیش از 50 نفر از همرزمان وی مصاحبه کردم.

شاه‌محمدی درباره بخش‌های مختلف کتاب "3 لشکر و 12 نفر" گفت: این اثر شامل 3 بخش؛ خاطرات حضور نیروهای هوانیروز در روزهای ابتدایی جنگ در منطقه سرپل ذهاب، خاطرات عملیات بازی‌دراز و شهادت خلبان علی‌اکبر شیرودی و گفتار مردم و مسوولان درباره این شهید است.

وی با اشاره به معرفی شهید شیرودی با خاطرات همرزمانش در این کتاب، اضافه کرد: تولید این اثر حدود 4 سال طول کشید و با گذشت 2 سال از اتمام نگارش آن، هنوز به چاپ نرسیده است. ابتدا قرار بود نشر آجا با تغییر عنوان کتاب به "کارنامه هوانیروز"، این اثر را به چاپ برساند. اما این قرار عملی نشد.

حجت شاه‌محمدی در پایان گفت که احتمالا با تغییراتی در قالب کتاب "3 لشکر و 12 نفر" و پس از بررسی توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، انتشارات سوره مهر آن را منتشر می‌کند.

هشتم اردیبهشت 89، بیست و نهمین سالروز شهادت خلبان علی‌اکبر قربان‌شیرودی (1334 ـ 1360) است. وی پس از شروع جنگ تحمیلی، ساعتی از جبهه‌ها فاصله نگرفت و بارها در راه دفاع از میهن، بالگردش مورد اصابت گلوله‌های ارتش متجاوز صدام قرار گرفت.

شنبه 4 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط