loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آواز گنجشک‌ها» کتاب می‌شود

فیلمنامه «آواز گنجشک‌ها» نوشته مجید مجیدی در قالب کتاب منتشر خواهد شد. این فیلم داستان مرد ساده و میانسالی است به نام کریم. وی در یک مزرعه پرورش شترمرغ‌ کار می‌کند و ارتباط روانی و عاطفی با آنها دارد. برحسب اتفاق یکی از شترمرغ‌ها از مزرعه فرار می‌کند. کریم چند روزی او را جست‌وجو می‌کند ولی موفق نمی‌شود او را پیدا کند، در نتیجه از کار اخراج می‌شود.

این موضوع بهانه‌ای می‌شود که کریم به تهران برود و از طریق مسافرکشی با موتورسیکلت امرار معاش ‌کند. او در تهران با حوادث زیادی روبه‌رو می‌شود و تجربه زیادی کسب می‌کند. این حوادث موجب تحول کریم می‌شود.

مجید مجیدی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «آواز گنجشک‌ها» است. رضا ناجی، کامران دهقان، حامد آغازی، پویا صالحی و محمدرضا شیخی از جمله بازیگران این فیلمند. موسیقی فیلم توسط حسین علیزاده ساخته شده. این فیلم محصول 1386 محسوب می‌شود.

«رضا ناجی» برای بازی در این فیلم برنده جایزه خرس نقره‌ای از پنجاه و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین و جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره فیلم دمشق شده است.

فیلم «آواز گنجشک‌ها» برنده چهار جایزه کارگردانی، تدوین، چهره‌پردازی و موسیقی از بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است.

مجید مجیدی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر است. او تاکنون موفق به کسب چهار جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر شده‌ است. «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «پا برهنه در هرات» و «بید مجنون» از جمله ساخته‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

فیلمنامه «آواز گنجشک‌ها» از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر خواهد شد. از این هنرمند دو فیلمنامه «بید مجنون» و «باران» در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

دوشنبه 6 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط