loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«جریان شناسی اصحاب نبوی» منتشر شد

انتشارات مرتبط : کتاب جمکران

انتشارات کتاب جمکران، «جریان شناسی اصحاب نبوی» را در ۲۵۴ صفحه و در قطع رقعی و به قیمت 13هزار تومان منتشر کرد.

شنبه 19 اسفند 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «جریان شناسی اصحاب نبوی» در صدد پاسخگویی به این پرسش است که جریان های موجود در عصر نبوی، چه جریان هایی بوده اند و چه ویژگی هایی داشته اند.
تاکنون، پژوهش هایی درباره جریان های موجود بین صحابه انجام شده که آنها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:برخی از آنها، اصحاب پیامبر را به صورت شخصی و بدون در نظر گرفتن جریان ها و دسته بندی های موجود در بین آنها بررسی کرده اند. دسته دیگر، فقط یک یا دو جریان از جریان های موجود میان صحابه را بررسی کرده اند.

دکتر «محمد موسی نوری» در اثر پیش رو، تلاش کرده اولا به صورت جریانی به اصحاب پیامبر نگاه کند، ثانیا پژوهش او منحصر به یک یا دو جریان اصلی در زمان حیات پیامبر نباشد.

نوری در این اثر با استناد به قرآن، روایات اهل بیت، منابع سیره نبوی همچون السیره النبویة ابن هشام، مغازی واقدی، تاریخ یعقوبی، تاریخ طبری، مروج الذهب مسعودی و… به معرفی 5 جریان اصلی در میان صحابه پیامبر پرداخته است: جریان مهاجران، جریان انصار، جریان قریش و بنی امیه، جریان نفاق و جریان تشیع.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط