loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وداع: رمان زندگی شهید شیرودی

نویسندگان مرتبط : شمسی خسروی

رمان «وداع» با موضوع زندگی‌نامه شهید علی‌اکبر شیرودی به قلم شمسی خسروی، توسط انتشارات سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش(نشر آجا) وارد بازار کتاب شده است.

شمسی خسروی در ابتدای این رمان، به توصیف وضعیت روحی و دل‌تنگی‌های شهناز شاطرآبادی، همسر علی‌اکبر شیرودی، در اوایل شهادت او پرداخته است.

فصل‌های بعدی رمان "وداع"، شرح آشنایی شهید شیرودی و همسرش، آغاز جنگ تحمیلی، حضور وی در هوانیروز و چگونگی به شهادت رسیدن علی‌اکبر شیرودی را دربرمی‌گیرند.

در ابتدای فصل شانزدهم کتاب "وداع" آمده است: "در مدت 2 سالی که از سر گذرانده بود، از درجه ستوانیاری به سروانی رسیده بود و این یعنی 5 بار ارتقای درجه! در جمع دوستان که می‌نشست، حرف می‌زدند و با او شوخی می‌کردند.
ـ عجب اعجوبه‌ای هستی تو! کی را دیدی که ظرف مدت 2 سال، شش درجه ارتقا پیدا کند؟
و اکبر می‌خندید. درجه به او می‌دادند، اما آن‌قدر در قید و بندش نبود که درجه بزند رو سرشانه‌اش و یا برای آن، اشتیاقی نشان دهد... با صدای همکاران که بیرون اتاق با یکدیگر صحبت می‌کردند، از روی صندلی بلند شد و به دفتر فرماندهی رفت. نامه‌ای را که نوشته و از پذیرفتن درجه عذر خواسته بود، روی میز گذاشت."

رمان "وداع" در قطع رقعی و 160صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهای 18هزار ریال، به همت انتشارات سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش(نشر آجا) منتشر شده است.

سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط