loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علیرضا کمری و تدوین چهارمین جلد از کتاب «هنر و ادبیات دینی»

نویسندگان مرتبط : علیرضا کمری

علیرضا کمری محقق و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس از تدوین چهارمین جلد از مجموعه «هنر و ادبیات دینی» در سال جاری خبر داد.

علیرضا کمری، محقق و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در ارتباط با ادامه انتشار مجموعه کتاب‌های «هنر و ادبیات دینی» از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در سال جاری اظهار کرد: این مجموعه از ابتکارات مرحوم حسین حداد بود که در زمان حیات وی دو شماره از آن که شامل گزیده‌ای از برترین مقاله‌های تولید شده در حوزه ادبیات دینی کشور بود منتشر شده، همزمان با درگذشت ایشان و نیمه‌کاره ماندن کتاب سوم این مجموعه، من ساماندهی و مدیریت تولید آن را بر عهده گرفتم که با کمک و همکاری «شکوفه صمدی»، از همکاران مرحوم حداد، منجر به انتشار کتاب سوم این مجموعه در سال گذشته شد.

کمری افزود: برای ادامه انتشار این اثر پیشنهادی نامه‌ای از سوی من به دفتر آفرینش‌ها ارسال شده است و با موافقت آن‌ها نیز روبرو شده و در حال طی کردن مراحل اداری خود است و امیدوارم این کتاب بتواند در سال جاری چهارمین عنوان از خود را به مخاطبانش ارائه کند، اما آنچه مسلم است، این نکته است که انتشار این اثر در سال جاری وقت‌گیر است و هنوز نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای آن تعیین کرد.

کمری همچنین از تدوین برخی از مقالات و سخنرانی‌های خود در یک کتاب خبر داد و گفت: مجموعه مقالات و سخنرانی‌هایی با موضوع تاریخ‌نگاری دفاع مقدس را که در سال گذشته ایراد و نوشته شده است را در دست تدوین دارم که امیدوارم بتوانم در سال جاری آن را به انتشار برسانم.

این نویسنده همچنین دو کتاب «یادمانا» و نیز «با یاد خاطره» را در حوزه خاطره‌نویسی در حوزه جنگ تحمیلی را با تجدید چاپ به نمایشگاه کتاب می‌آورد. همچنین انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مجموعه بازنویسی‌های کمری از متون کهن برای کودک و نوجوان را در نمایشگاه امسال ارائه خواهد کرد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و پژوهشگر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
- بازیابی یک واقعه: خرمشهر 1273 ه.ق: کتابچه مرحوم خانلر میرزای احتشام الدوله در باب جنگ ایران و انگلیس در محمره
- تاریخ نگری و تاریخ نگاری جنگ ایران و عراق: مجموعه مقالات
- جبهه ای نو در فرهنگ شناسی ایران - جلد اول
- گزاره چهل حدیث امام خمینی (ره)

سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط