loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسماعیل آذر «خوانش درون متن» را به نمایشگاه کتاب می آورد

اسماعیل آذر از انتشار تازه ترین کتاب خود برای عرضه در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در این کتاب به تطبیق نظریه «خوانش درون متن» امبرتو اکو با الهی نامه عطار پرداخته ام.

یکشنبه 20 اسفند 1396

امیراسماعیل آذر، شاعر، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از انتشار کتاب «خوانش درون متن» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این کتاب بر اساس نظریه خوانش درون متن امبرتو اکو به بررسی حکایت هایی از «الهی نامه» عطار پرداخته است.

وی ادامه داد: نظریه خوانش درون متن می گوید که یک متن می تواند لایه های پنهانی داشته باشد و خواننده هرگاه به یک لایه پنهان می رسد و آن لایه برای او کشف می شود، در حقیقت یک پاداشی را شامل حال خود می کند و سپس متن را ادامه خواهد داد.

آذر تصریح کرد: بررسی حکایت هایی از الهی نامه عطار بر اساس نظریه خوانش متن نشان داد که این نظریه در مورد الهی نامه عطار صدق می کند.

اسماعیل آذر با بیان این مطلب که این کتاب از سوی انتشارات سخن منتشر خواهد شد ، گفت: تاکنون این نظریه بر «الهی نامه» عطار تحقیق نشده بود، مقاله های بسیار محدودی در این زمینه منتشر شده است، اما اینکه با نگاهی عام تر در قالب کتاب باشد، پیشینه ای ندارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط