loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استقبال از خاطرات همسر سردار حسین همدانی در بازار کتاب

انتشارات مرتبط : مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

نویسندگان مرتبط : حمید حسام

با وجود آنکه هفتمین دوره مسابقه کتاب و زندگی با محوریت کتاب «خداحافظ سالار» چند روزی است که کار خود را آغاز کرده، تعداد ۱۰ هزار نسخه از این اثر به فروش رسیده است.

یکشنبه 27 اسفند 1396

استقبال از خاطرات همسر سردار حسین همدانی در بازار کتاب

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی است که حمیدحسام، نویسنده برجسته دفاع مقدس آن را به رشتۀ تحریر درآورده است. این مسابقه از بهمن 96 تا خرداد 97 برگزار خواهد شد.

در فاز نخست این جایزه تعداد 10 هزار نسخه از این کتاب توزیع شده و قرار است 10 هزار نسخه دیگر از این کتاب نیز در روزهای آتی توزیع شود. تاکنون 100 کتابفروشی در این طرح مشارکت کرده اند.

بنا به گفته مسئولان این جایزه؛ تیزر معرفی کتاب «خداحافظ سالار» نیز تولید شده و قرار است در ایام پیش رو از رسانه ملی پخش شود. دبیرخانه جایزه برای توزیع این اثر در یادمان های راهیان نور و همچنین ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیز برنامه ریزی انجام داده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب «خداحافظ سالار» به کتاب فروشی های سراسر کشور مراجعه کنند یا عدد 1 را به شماره 1000100015000 بفرستند.

«خداحافظ سالار» را نشر بعثت 27 منتشر کرده و در ایام مسابقه، با قیمت 14 هزار تومان به فروش می رسد. این کتاب در ارتباط با حضور سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و خانواده اش در سال 1390 در سوریه و رشادت های این شهید گرانقدر است.

کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، قافله سالار مدافعان حرم است، که به زندگی و فراز و نشیب های این شیرزن بزرگ پرداخته که از کودکی آغاز و نهایتا به شهادت سردار همدانی در سال 1394 ختم می شود. کتاب خداحافظ سالار به صورت داستانی است که شروع ماجرای آن به زمانی بازمی گردد که که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می برد.

بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می شود، خانم چراغ نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه 40 برمی گردد. زندگی شهید همدانی پر بوده از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس 3 لشکر سپاه در سال های دفاع مقدس، و ماموریت های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و نهایتا دفاع از حرم اهل بیت در سوریه می پردازد. همه این ها در کنار شنیدنی های قصه حرم و مقابله با تفکیری ها در کتابی به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط