loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کنکاشی در تاریخ‌نگاری معاصر

نویسندگان مرتبط : یعقوب توکلی

مجموعه مقالات پژوهشی «یعقوب توکلی» با موضوع تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی با عنوان کنکاشی در «تاریخ‌نگاری معاصر» در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انتشارات سوره مهر کتاب «کنکاشی در تاریخ‌نگاری معاصر» عنوان مجموعه تازه‌ترین مقالات یعقوب توکلی پژوهشگر تاریخ معاصر و تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر نوشته شده است و در پاره‌ای از نشریات و مطبوعات به طور عمده تخصصی منتشر شده‌اند.

کتاب «کنکاشی‌ در تاریخ‌نگاری معاصر» دارای یک پیش‌درآمد و یک مقدمه درباره تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی است که چهارچوب‌ها و ضوابط مرتبط با آن را تبیین می‌کند. توکلی همچنین در این اثر به بررسی پاره‌ای کتاب‌ها و مجموعه مقالات منتشر شده در سال‌های اخیر می‌پردازد که با موضوع تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی نوشته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه خاطرات و یادداشت‌ها و خاطرات شخصیت‌های تأثیرگذار فرهنگی و سیاسی در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب و نوع گزارش آن‌ها از فضایی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، اشاره کرد.

توکلی در این مقالات دیدگاه‌های متفاوت و جدیدی را در مورد مباحث تاریخ‌نگاری آورده است که این دیدگاه‌ها اختصاص به خودش دارد و برای آن‌ها مبانی واستدلال هایی را آورده است.

توکلی در مقدمه کتاب دراین باره می‌گوید: «تردیدی وجود ندارد که همگان در مورد این مبانی اتفاق نظر نداشته باشند و مباحثی که از نظر من بدیهی است از منظر کسان دیگر بدیهی نباشد و یا آنچه را که استنباط کرده‌ام دیگران قبول نداشته باشند. اما هرچه هست بخش زیادی از مباحث کاملاً جدیدی است که هنوز جای بحث فراوان دارد و نظریه‌پردازی درباره این مباحث باید مدت‌ها ادامه یابد».

کتاب «کنکاشی در تاریخ‌نگاری معاصر» تولید پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری در 219 صفحه، قطع وزیری و در شمارگان 2 هزار و 500 صفحه و با قیمت 4 هزار و 200 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

از این نویسنده و تاریخ نگار کتاب«سبک شناسی تاریخ نگاری معاصر ایران»، «راز درخت سیب»، «اسلامگرایی در مصر» و نرم افزار «تاریخ معاصر» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 13 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط