loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات نظامیان عراقی از جنگ

نویسندگان مرتبط : مرتضی سرهنگی

مجموعه 3 جلدی " آنچه اتفاق افتاد" شامل گزیده‌ خاطرات نظامیان عراقی از جنگ تحمیلی با انتخاب، شرح و تدوین مرتضی سرهنگی و طرح جلدهایی از کوروش پارسانژاد، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده ‌است.

به گزارش خبرگزاری ایبنا، جلد اول مجموعه " آنچه اتفاق افتاد" پانصد و نود و یکمین اثر از مجموعه کتاب‌های دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است.

این کتاب در ده فصل و با عناوین؛ "متأسفم، گروهبان دوم وظیفه عماد جبار زعلان الکنعانی"، "سرنوشت واقعی، سروان حمید حسین فلک"، "دختر اهوازی، سرهنگ صبار فلاح اللامی"، "علی رستمی، سروان احمد غانم الربیعی"، "دریاچه مرگ، سرگرد حسین عبدالله"، "دقایق سرنوشت‌ساز، سروان ثامر حمود الخالصی"، "مدال و مرخصی، سرباز وظیفه ابراهیم"، "آن سه نفر، سرگرد ستار ناصر"، "تیرهای سبز" و "ایرانی یک پا" تدوین شده است.

در کنار هر خاطره، مرتضی سرهنگی با سبک و سیاقی نو، یادداشت خود را درباره آن خاطره نوشته است. از دیگر نقاط قوت این کتاب می‌توان به عکس‌هایی از ژنرال‌های ارتش صدام اشاره کرد که برای ما ایرانیان ناشناخته و برای اولین بار منتشر شده‌اند.

مرتضی سرهنگی در اشاره جلد اول مجموعه "آنچه اتفاق افتاد" آورده است: "جاذبه این خاطرات برای من به حدی است که در این چند سال توانستم از لابه‌لای حدود 65 عنوان کتابی که از خاطرات عراقی‌ها در ایران ترجمه و منتشر شده، 30 خاطره کوتاه را که به نظرم نو و شگفت بود، دستچین کنم."

جلد دوم این مجموعه، پانصد و نود و دومین اثر از مجموعه کتاب‌های خاطرات دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و مانند جلد اول در ده فصل با عناوین؛ "شام دستگیری، سرگرد عزالدین مانع"، "بهزاد قائدی، دکتر مجتبی الحسینی"، "فرمانده مست، سروان اسعد حاتم العتابی"، "هلی‌کوپتر هشام، سروان فهمی الربیعی"، "زمینی که ...، خلبان عصام عبدالوهاب الزبیدی"، "قرار، سرهنگ دوم سلمان صفر درویش"، "فاطمه خزرجی، سرهنگ رضا الصبری"، "شبگرد"، "مهمان کوچولو" و "سربازی این‌چنین، سربازی آن‌چنان" تدوین شده است.

جلد سوم مجموعه " آنچه اتفاق افتاد"، به عنوان پانصد و نود و سومین کتاب دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، در ده فصل؛ "اسیر رُمادی، ستوان یحیی"، "سه گلوله، سروان فهمی الربیعی"، "منشی سرهنگ، سرهنگ دوم موفق اسعد الدجیلی"، "زنان مهران، میخائیل رمضان"، "پنج نفر، سروان ثامر حمود الخالصی"، "کودک شیرخوار، سروان غانم احمد الربیعی"، "پل، سرباز وظیفه ابراهیم"، "طناب رنگی، دکتر مجتبی الحسینی"، "بر دارم" و "صورت شیطان، سرهنگ دوم ستاد سلام نوری الدلیمی" تنظیم شده است.

مجلدات "آنچه اتفاق افتاد" در قطع خشتی بزرگ و به ترتیب؛ 101، 77 و 72صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهای 39000 ریال (جلد اول)، 31000 ریال (جلد دوم) و 29000 ریال (جلد سوم)، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده‌اند.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

باغ انگور باغ سیب باغ آیینه : گفت و گو با صفیه مدرس ، همسر سردار شهید مهدی باکری
حرف ما
خانه کوچک زندگی بزرگ : گفت و گو با پروین داعی پور ، همسر سردار شهید حسن باقری
خرمشهر کو جهان آرا : گفت و گو با صغرا اکبر نژاد ، همسر سردار شهید سید محمد جهان آرا
سفر بر مدار مهتاب : گفت و گو با کبرا سیل سه پور ، همسر شهید سید علی اندرزگو
مرتضی آیینه زندگی ام بود : گفت و گو با مریم امینی ، همسر شهید سید مرتضی آوینی
هسفر شقایق: خاطرات همسران فرماندهان شهید استان کرمان
همه چیز درباره جنگ جلد 1
پا به پای باران

جمعه 17 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط