loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه «حکمت جاویدان» منتشر می‌شود

انتشارات حکمت به منظور آشنایی صحیح با جریان فکری "حکمت جاویدان"، ترجمه و انتشار منتخبی از آثار مهم این حوزه را برنامه‌ریزی کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، "هنر و معنویت اسلامی" نوشته سید حسین نصر با ترجمه رحیم قاسمیان به نمایشگاه کتاب امسال می رسد. دکتر نصر در این کتاب نشان می‌دهد که چه رابطه عمیقی میان هنرهای اسلامی و علوم و معنویت وجود دارد. او با کشف دوباره ریشه‌های هنر در سنت اسلامی، در را به روی ابعاد تازه‌ای از وحدت که از هنر معاصر غرب رخت بربسته است، می‌گشاید.

پیش از این انتشارات حکمت مجموعه "تاریخ فلسفه اسلامی" را از استاد دانشگاه جورج واشنگتن و همکار وی الیور لیمن منتشر کرده است که جلد پنجم و آخر آن تجدید چاپ خواهد شد.

"مبانی اصول و روش تفسیری ملاصدرا" از مجید فلاح‌پور، "دره‌الاخبار و لمعه‌الانوار" (ترجمه فارسی تتمه صوان‌الحکمه) اثر ناصرالدین منشی یزدی و "فصوص الحکمه" اثر الابی نصر محمد بن طرخان الفارابی از دیگر کتابها معرفی شده اند.

"تاریخمندی فهم در هرمنوتیک گادامر" تألیف امداد توران از دیگر کتابهای در دست انتشار است. منبع اصلی این کتاب، بخش دوم کتاب کلاسیک گادامر، "حقیقت و روش" است و در آن، نخست، سخنان گادامر را درباره تاریخ و مراحل اندیشه هرمنوتیکی از دوره نهضت اصلاح دینی تا زمان هایدگر روایت می‌کند. آنگاه به بیان تفصیلی مهمترین آراء هرمنوتیکی گادامر می‌پردازد.

جمعه 17 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط