loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه

سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همزمان با برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه» نوشته سلیمان خاکبان را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه، تلاشی مقدماتی است تا به ریشه‌های پندار تعارض علم و دین و علل جدایی حوزه و دانشگاه در بخشی از تاریخ معاصر، یعنی از آغاز عصر قاجار تا پایان حکومت پهلوی دست یابد.

در این کتاب ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه در دو بخش به رشته تحریر درآمده است. بخش نخست «نقش عوامل خارجی در جدایی حوزه و دانشگاه» و بخش بعدی «نقش رنسانس» را ارزیابی می‌شود. «نقش سرمایه داری و استکبار» و «نقش عوامل داخلی در جدایی حوزه و دانشگاه، «نقش حکومت‌ها»، «نقش روشنفکری» و «نقش روحانیت در جدایی حوزه و دانشگاه» فصول این اثر را شکل داده‌اند.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب می‌توانند به به شبستان اصلی، راهرو 19، غرفه 12 مراجعه کنند.

نخستین چاپ کتاب «ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه» با شمارگان 2500 نسخه، 336 صفحه و بهای 45000 ریال روانه بازار نشر شده است.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور ناشران داخلی و خارجی از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده است، تا 25 اردیبهشت‌ ماه در مصلای امام خمینی(ره) ادامه دارد.

شنبه 18 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط