loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «فرهنگ مطهر» به همت علی تاجدینی منتشر شد

نویسندگان مرتبط : مرتضی مطهری

کتاب «فرهنگ مطهر» مجموعه‌ای از تعابیر، اصطلاحات و مفاهیم علوم انسانی و علوم دینی استخراج شده از آثار شهید مطهری، به همت مرکز تحقیقات و آموزش معاونت سیما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات و آموزش معاونت سیما، سعید رضائیان، مدیر خدمات آموزش و پژوهش سیما از رونمایی «فرهنگ مطهر» تازه‌ترین انتشار این اداره‌کل خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از تعابیر، اصطلاحات و مفاهیم علوم انسانی (جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، فلسفه غرب، روان‌شناسی و غیره) و علوم دینی (در حوزه فلسفه اسلامی، کلام، تفسیر، فقه و اصول، منطق، صرف و نحو، حدیث، اخلاق، تعلیم و تربیت و قرآن‌پژوهی و غیره) است، که از آثار گسترده استاد مرتضی مطهری استخراج و به صورت الفبایی تنظیم شده است.

وی افزود: یکی از کارکردهای این اثر درک و فهم بهتر آثار ایشان است؛ چرا که با مشخص شدن حد و مرز یک مفهوم و تعریف دقیق آن، فهم مطالب آسان‌تر و دقیق‌تر می‌شود؛ لذا برای فهم و دریافت منسجم و دقیق اصطلاحات و مفاهیم مطالب ایشان لازم بود پس از چاپ آثار، فرهنگنامه‌ای تهیه شود، که با توفیق حضرت حق و همت دوستان پس از چند سال پژوهش و تحقیق این مهم عملی شد.

یادآور می‌شود که «فرهنگ مطهر» در قطع وزیری و 605 صفحه با مقدمه محمدجواد حجتی کرمانی و علی تاجدینی به همت مرکز تحقیقات و آموزش معاونت سیما منتشر شد.

شنبه 18 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط