loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مسئله بیست و دوم خرداد نبود» در نمایشگاه کتاب

نویسندگان مرتبط : علی محمد مودب

علی محمد مودب شاعر و گردآورنده اشعار کتاب "مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود" گفت: هدف ما از انتشار این کتاب حراست از دست آوردهای انقلابی مردم در انتخابات بیست و دوم خرداد بود تا این حقایق به دست نااهلان نیفتد.

"علی محمد مودب" در گفت و گو با ایرنا هدف خود را نشر و حفظ واقعیت های ادبی اتفاقات درماه های قبل و پس از انتخابات دانست و ادامه داد: به نظر من این کار می تواند بخشی از حقایق تاریخی و حافظه ملت ایران به حساب آید.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که اگر اتفاقات تاریخی را در تمام زمینه ها ثبت نکنیم احتمال تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق می رود.

وی ادامه داد: این یک واقعیت تاریخی است که اندیشه مردم ما در قالب شعر شکل گرفته است. برای نمونه می توان به حمله مغول به ایران اشاره کرد که شعرای ما تا مدت ها این واقعیت تاریخی را در قالب زبان شعر تعریف می کردند.

مودب با اشاره به مصادیق تاریخی دیگر افزود: اتفاقات قبل و پس از انتخابات 88 و هجوم رسانه های بیگانه و شکل گیری جریان فتنه هم مسئله ای نبود که از چشم شاعران ما به دور بیفتد.

وی درهمین باره ادامه داد: از همان روزهای اول من به فکر این مجموعه بودم. چون می دانستم شاعران شعرهایی را خواهند سرود ولی اینها باید در یک مجموعه مدون گرد آوری می شد تا در حافظه تاریخی ملت ما ثبت شود.

کتاب مسئله "بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود" به همت علی محمد مودب و کاظم رستمی، مجموع اشعار شاعرانی چون علی معلم دامغانی، علی رضا قزوه، مرتضی امینی اسفندقه و... دربرمی گیرد که به سفارش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط