loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «دادگاه هشتاد و هشت»

کتاب «دادگاه هشتاد و هشت» به تازگی‌ از سوی مؤسسه فرهنگی خبرگزاری فارس به بازار کتاب عرضه شده و به زودی از آن در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

کتاب مذکور مستند بسیار ارزشمندی است از سیر حوادث و اتفاقات قبل و پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال 1388 که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن با عنوان فتنه یاد نمودند.

فتنه‌ای آن‌چنان دهشتناک که توانست برخی خواص را در کام خود بلعیده، آن‌ها را در امتحان روزهای سخت این ایام مردود نماید و از همگامی و همراهی خالصانه و صادقانه با ولایت محروم سازد.

اما عامه مردم که دل در گروی ولایت نهاده بودند، در این حوادث خوش درخشیدند، گرچه از بی‌بصیرتی خواص و طمع‌ورزی دشمن نسبت به آن‌ها خون دل خورده و از قلت یاران و غفلت همراهان قدیمی غبار غم بر چهره نشاندند.

امروز نسل آینده از ما می‌خواهد با چراغ بصیرت غبار این فتنه را فرو بنشانیم و روایت‌گر حوادثی باشیم که دل دشمن را شاد و دوستان انقلاب اسلامی را ناشاد کرد.

بازخوانی توطئه‌ بزرگی که برای براندازی و زیر سؤال بردن حرمت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط سران فتنه و عوامل و ایادی داخلی و خارجی آن‌ها تدارک دیده شده بود حق بزرگی است که تاریخ انقلاب اسلامی بار آن را بر دوش نهادها، دستگاه‌های فرهنگی، صاحب‌نظران و آگاهان می‌نهد.

آیندگان انتظار و حق دارند که به طور مستند با ابعاد این توطئه و فتنه بزرگ، اهداف طراحان و دست‌های پیدا و پنهان دشمن در شعله‌ور نمودن هرچه بیشتر آتش آن آشنا شوند.

مردم حق دارند بدانند در اتاق‌های جنگ نرم مخالفین غافل و مخالفین معاند انقلاب چه گذشت و چگونه برخی از انقلابیون قدیمی و پشیمان طعمه مطامع دشمن شدند و تا توانستند تلاش کردند قداست نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند و در ازای خوش‌خدمتی به بیگانگان بر سوابق انقلابی خویش چوب حراج بزنند و به کف و سوت دشمن دل خوش کنند.

خوانندگان کتاب دادگاه هشتاد و هشت به طور مشروح از ماوقع دادگاه‌های علنی متهمان حوادث پس از انتخابات مطلع می‌شوند و در آئینه کیفرخواست‌های عمومی و انفرادی متهمان، سیمای دشمن را ملاحظه می‌نمایند و بر این واقعیت تلخ افسوس می‌خورند که چگونه لجاجت و بی‌بصیرتی برخی از خواص لبخند بر چهره کریه دشمن نشاند.

اعترافات و اقاریر متهمان در این دادگاه‌ها اگرچه دل دوستداران انقلاب اسلامی را از این همه ناسپاسی به امام(ره)‌ و شهدا، ایثارگران و مردم همیشه در صحنه به درد می‌آورد اما سرشار از عبرت‌هایی است که می‌تواند مایه بصیرت نسل‌ نو در ادامه راه پدران فداکار خویش برای استمرار انقلاب اسلامی تا مقصد نهایی باشد.

مطالعه این کتاب غبار فتنه را از مقابل دیدگان کنار می‌زند و چراغ بصیرت در دست می‌نهد تا در کوران غفلت و بی‌بصیرتی خواص، راه را از چاه تشخیص داده، مسیر حرکت بر مدار ولایت گم نشود.

مستندسازی حوادث و رخدادهای انقلاب اسلامی و ایجاد نهضت تاریخ‌نگاری انقلاب، امروز به دو جهت از ضروری‌ترین اقدامات فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

اول به دلیل آن که شاهد بوده و هستیم که دست‌های مرموزی درصددند با تحریف تاریخ انقلاب زمینه‌های بروز انحراف در مسیر رو به رشد حرکت ملت سلحشور ایران اسلامی را فراهم آورند و گذشته انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرند.

دوم نیز به علت درس‌ها و عبرت‌های بسیار زیادی که در این حوادث و رویدادها وجود دارد. به طوریکه حتی بازخوانی تاریخ مستند این حوادث بدون هرگونه تحلیل و برداشت، درس‌آموز، عبرت‌برانگیز، مایه افزایش بصیرت و پرهیز از غفلت در ادامه این راه مقدس می‌باشد.

بنابراین باید که نهضت تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی با حضور مؤثر نهادهای فرهنگی، علمی، پژوهشی و صاحب‌نظران و نقش آفرینان صحنه‌ها و فرازهای مهم آن هرچه پرشورتر تعقیب شود و برای اطلاع‌رسانی صحیح و به دور از هرگونه شائبه انحراف و تحریف به نسل آینده قدم‌های محکم و بلندی برداشته شود.

حق آیندگان است که ترجیحاً از زبان عوامل و ایادی فتنه بشنوند که چه کردند و در اطاق‌های فکرشان چه نقشه‌هایی برای ضربه زدن به آبرو و کیان نظام اسلامی تدارک دیده و طراحی نمودند.

کتاب دادگاه هشتاد و هشت که اخیرا به همت مؤسسه خبرگزاری فارس منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است در پی انجام این رسالت بزرگ است.

در لابه‌لای صفحات این کتاب، در متن کیفرخواست‌های عمومی و انفرادی متهمین و اظهارات و اقاریر آن‌ها شواهد بسیار زیادی وجود دارد که ابعاد فتنه بزرگ را افشا می‌نماید و از نیت طراحان و حامیان خارجی آن‌ها پرده برمی‌دارد.

مطالعه این کتاب علی‌رغم مرور تلخ‌کامی‌های حوادث پس از انتخابات، بار دیگر شیرینی حضور مثال‌زدنی مردم بصیر و انقلابی را در انتخابات دهم به یاد می‌آورد و نشان می‌دهد دشمنان برای خالی نمودن پشت انقلاب اسلامی از حمایت‌های مردمی به چه میزان سرمایه‌گذاری می‌کنند و حاضر هستند عوامل ریز و درشت خود را برای مقابله با مردم به صحنه آورند.

کتاب دادگاه هشتاد و هشت سند کیفر خواست مردم انقلابی ایران اسلامی بر علیه سران فتنه، ایادی بازی خورده و ناآگاه، همراهان داخلی و حامیان خارجی آن‌هاست.

این کتاب در دو جلد به انضمام تصاویر مربوط، شرح تفصیلی جریان رسیدگی به اتهامات آشوبگران و متهمان حوادث پس از انتخابات را در معرض دید خوانندگان محترم قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان به کتاب «دادگاه هشتاد و هشت» می‌توانند آن را از بیست‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و یا از انتشارات خبرگزاری فارس دریافت نمایند.
شبستان، راهرو 16 غرفه 7 دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران؛ شبستان راهرو 27 غرفه 12 مؤسسه انتشارات روزنامه ایران؛ شبستان راهرو 20 غرفه 26 انتشارات کیهان؛ و شبستان راهرو 3 غرفه 26 انتشارات امیرکبیر این کتاب را در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده‌اند.

جمعه 24 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط