loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علیمحمد مؤدب: انقلاب ما، انقلاب کتابخوان‌ها بود

نویسندگان مرتبط : علی محمد مودب

علی محمد مؤدب گفت: کتاب و فرهنگ کتابخوانی باید وارد خانواده‌ها شود، چرا که انقلاب ما انقلاب کتابخوان‌ها بود.

علی محمد مؤدب، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نمایشگاه کتاب تهران گفت: از نمایشگاه بازدید کردم، آن را مثبت ارزیابی می‌کنم، چرا که ناشران از همه نقاط به تهران آمده و نمایشگاه بزرگی برپا است.
مؤدب در ادامه تصریح کرد: تا مکان و جایی قطعی و ثابت برای نمایشگاه انتخاب شود ظرفیت مصلی مناسب است اما غرفه‌ها به لحاظ وجود سرو صدا و شلوغی مکانی خوب برای برگزاری نشست‌ها نیستند.
این شاعر درباره مکان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: مکان برگزاری نشست‌های جانبی نمایشگاه مناسب نیست.
مؤدب با اشاره به وجود نمایشگاه کتاب اشاره کرد؛ اصل وجود نمایشگاه‌ مثبت ارزیابی می‌شود، با وجود این استقبال می‌توانیم چند مرتبه در سال نیز نمایشگاهی تخصصی برگزار کنیم.
به گفته مؤدب، اگر نمایشگاه به شکل تخصصی برگزار شود که مثلا در تاریخی مشخص نمایشگاه حوزه ادبیات تشکیل شود این امر سبب می‌شود از مشکلاتی بازدید عموم مردم از نمایشگاه کاسته شود.

* معرفت عمیق از کتاب حاصل می‌شود

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه گفت: استقبالی گسترده و خوب نسبت به سال‌های گذشته از نمایشگاه امسال شده و این شور در فضای مملو از رسانه باید با برنامه‌ریزی‌های گسترده همراه باشد تا مردم با کتاب انس بگیرند چرا که معرفت عمیق از کتاب حاصل می‌شود.
مودب با اشاره به حضور آثار خود در نمایشگاه تاکید کرد: آثاری از بنده توسط انتشارات سوره مهر و نشر هزاره ققنوس در نمایشگاه بیست و سوم عرضه شده است.
وی با اشاره به مجموعه شعر خود با عنوان «دروغ‌های» گفت: این اثر از سوی نشر علم دو سال پیش منتشر شد که طی دو سال گذشته در نمایشگاه‌ها و بازار نشر ارایه نمی‌شود.
به گفته مؤدب، برخی از این مجموعه به عنوان اثر نایاب نام می‌‌برند اما نمی‌دانم کتابی که از سوی انتشارات علم راهی بازار شده چرا طی دو سال گذشته عرضه نمی‌شود؟
وی خاطرنشان کرد: کتاب در انبار انتشارات علم وجود دارد اما با وجود تعدادی کتاب در انبار نه در نمایشگاه سال گذشته و نه امسال این مجموعه عرضه نشد.

* به زودی مجموعه اشعار نیمایی مودب منتشر می‌شود

مؤدب درباره اثر در دست تألیف خود ادامه داد: مجموعه شعر نیمایی را در دست تالیف دارم در حال جمع‌آوری اشعار برای نشر هستم، کارها و آثاری در حوزه ترانه دارم که در صدد کتابت آنها هستم.
وی با اشاره به این مجموعه‌ها گفت: امسال مجموعه اشعار نیمایی را منتشر و روانه بازار کتاب می‌کنم.
مؤدب در خاتمه درباره نمایشگاه کتاب گفت: باید این جنس کارهای نمایشگاهی با برنامه‌ریزی گسترده انجام شود تا کتاب و فرهنگ کتابخوانی وارد خانواده‌ها می‌شود چرا که انقلاب ما انقلاب کتابخوان‌ها بود.

جمعه 24 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط