loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتقاد علی‌محمد مؤدب از عدم توزیع «دروغ‌های» و بایکوت کردن آن

علی‌محمد مؤدب در گفت‌و گو با خبرنگار فارس درباره کتاب‌های منتشر شده‌اش گفت: «عاشقانه‌های پسر نوح» «مرده های حرفه ای» «الف‌های غلط»، «عطر هیچ گلی نیست»، «دروغ‌های» و «روضه در تکیه پروتستان‌ها» تاکنون منتشر شده است اما نکته جالب توزیع نشدن کتاب «دروغ‌های» است.
وی افزود: کتاب «دروغ‌های» گزینه‌ای از شعرهای گذشته من به علاوه حدود 100 صفحه شعر تازه در دو قالب نیمایی و ترانه است. حدود 2 سال پیش به درخواست مهدی علمی مدیر نشر «علم» چنین گزینه‌ای تهیه و منتشر شد، اما این کتاب که تقریبا 3-4 ماه قبل از نمایشگاه سال گذشته منتشر شده بود در نمایشگاه دیده نشد و بعد هم تقریبا در هیچ کتاب فروشی نبود که نظر به قدرت توزیع انتشارات علم نکته عجیبی بود. از آن موقع تا به حال هم این کتاب توزیع نشده است و با کمال تعجب در نمایشگاه امسال هم در بروشور انتشارات علم بدون ذکر نام مؤلف، با عنوان نایاب ذکر شده است.
به دنبال پیگیری خبرنگار فارس درباره انتشار این کتاب توسط انتشارات علم، مدیر این انتشارات در این باره گفت: چون از این کتاب استقبال نشده، آن را منتشر نمی‌کنیم و این کتاب کلا در 1750 شمارگان منتشر شده است. البته قبل از نمایشگاه بیست و سوم کتاب هر چه از این کتاب موجود بود، توسط نهاد عمومی کتابخانه‌ها خریداری شد.
همچنین مسئولان این انتشارات درباره تجدید چاپ گسترده کتاب‌های مسعود بهنود مانند کتاب «دربندم اما سبز» گفتند: این کتاب به زودی منتشر می‌شود. البته به دلیل آمدن کلمه سبز در عنوان کتاب، طی مذاکره‌ای که با بهنود داشته‌ایم این کتاب با عنوان دربند چاپ خواهد شد که مشکلی برای انتشار نداشته باشد.
همچنین کتاب‌های جدید از بهنود در غرفه نمایشگاه مانند کوزه بشکسته وجود دارد که به راحتی آن را می‌توانید تهیه کنید.
کاظم رستمی کارشناس ادبیات نهاد کتابخانه‌ها درباره دلیل ارئه شده توسط انتشارات علم مبنی بر خریداری کتاب «دروغ‌های» از سوی نهاد کتاب‌خانه‌ها گفت: خرید کتاب‌ دروغ‌های توسط شورای نهاد عمومی کتابخانه‌ها تصویب نشده و نتیجتا کتابی هم برای کتابخانه‌ها خریداری نشده است.
درباره کتاب «دروغ‌های» شنیده شده یکی از پخش‌های نزدیک به این انتشارات در اظهار نظری خصوصی به یکی از نویسندگان (فارس به دلیل درخواست این نویسنده مبنی بر عدم ذکر نامش از انتشار نام وی معذور است) گفته است که کتاب علی‌محمد مؤدب به دلیل مواضع سیاسی‌اش قبل و بعد انتخابات در این انتشارات بایکوت شده و چاپ نخواهد شد.
از سوی دیگر در حاشیه نمایشگاه تعدادی از نویسنده‌ها و شاعران از بایکوت شدن کتاب‌هایشان در نمایشگاه کتاب صرفا به خاطر مواضع سیاسیشان گله کردند که در این میان در حاشیه قرار گرفتن کتاب نویسنده‌ای که برنده جایزه کتاب سال شده بود در نوع خودش قابل تامل است.

یکشنبه 26 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط