loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«انسان ۲۵۰ ساله» رکورد زد

انتشارات مرتبط : موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان فارسی زبان و غیر فارسی زبان همراه بوده است. این اثر پرمخاطب ترین کتاب انتشارات صهبا در سال گذشته معرفی شده است.

سه‌شنبه 14 فروردین 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتشارات صهبا ضمن اعلام پرفروش ترین آثار خود در سال 96، از انتشار چاپ هفتاد و سوم کتاب «انسان 250 ساله» خبر داد. این اثر شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل هفده فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند، ارائه می دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین تر می کند.

از دیگر آثار پرمخاطب این انتشارات در سال گذشته، کتاب «دغدغه های فرهنگی» است. این اثر تاکنون سی و هفت بار تجدید چاپ شده است. «دغدغه های فرهنگی» شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 در دیدار با عناصر جبهه خودی حوزه فرهنگ است که با استفاده از دیگر بیانات معظم له شرح داده شده است. این کتاب شامل 9 فصل است که فصل اول آن با «طرح دغدغه» مطرح می شود، و بعد از آن، سه فصل به عنوان پیشنیازِ ادامه بحث، آمده است. سه فصلِ «منشأ انقلاب اسلامی»، «فرهنگ و هنر ایران و انقلاب» و «جریان روشنفکری بیمار» در مجموع به شرح تاریخچه جریان فرهنگی ایران بعد از ورود اسلام تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.

فصل «جریان روشنفکری بیمار» به بحث سه جریان روشنفکری بعد از پیروزی انقلاب می پردازد: جریان روشنفکری بیمار، جریان روشنفکری مذهبی و امتداد جریان روشنفکری بیمار. این فصل، ریشه های این جریان را بررسی کرده و اطلاعات لازم درباره ارتباط این جریان با انقلاب اسلامی را به مخاطب می دهد. سپس به تهدیدات، توقعات و نتیجه گیری می رسد. سیر این فصول بر اساس سیری است که در صحبت محوری تنظیم شده است و سعی بر آن بوده تا ترتیب متن محوری به هم نخورد.

از دیگر آثار پرمخاطب این انتشارات در سال 96، کتاب «قرارگاه فرهنگی» است که تاکنون چهارده بار تجدید چاپ شده است. «عبد صالح خدا» و «طرح کلی اندیشه اسلامی» از دیگر عناوین پرمخاطب این انتشارات در سال گذشته بوده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط