loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار عملیات استانچ؛ مقالات سیاسی با موضوع دفاع مقدس

کتاب «عملیات استانچ» شامل مجموعه مقالات اجتماعی و سیاسی با موضوع دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر کتاب «عملیات استانچ» شامل مجموعه مقالات با حوزه نگاه سیاسی و اجتماعی به دفاع مقدس به قلم «مهدی قمصریان» منتشر شد.

نویسنده در این کتاب در قالب مجموعه‌ای مقالات کوتاه و اپیزودیک به بررسی پاره‌ای از فراز و فرودهای موجود در حوزه موقعیت جنگ تحمیلی می‌پردازد و با رویکردی روشنگرانه سعی در یادآوری پاره‌ای از وقایع تاریخی این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی برای مخاطبان خود دارد.

قمصریان در مقدمه کتاب خود در ارتباط با این مقالات می‌‌نویسد: «ملت‌ها دوران درخشان تاریخ خود را هرگز فراموش نمی‌کنند و اگر روزی به این مصیبت فراموشی دچار شدند، باید خود رخت عزا بر تن کنند و اشک بریزند. این مجموعه، تنها بهانه‌ای برای تورق برخی فرازهای تاریخ مشعشع دفاع مقدس است شاید که تلنگری باشد برای مرور جدی‌ و مدقانه این دوره باشکوه»

روابط ایران و عراق در گذر تاریخ‌، حکایتی دیگر از روزهای سخت اشغال خرمشهر، غافلگیری تاکتیکی در شرق بصره (‌ویژه عملیات کربلای5)، بررسی ویژه پرونده مک فارلین، نگاهی نو به سکوهای مظلوم نفتی و جنگ نفت‌کش‌ها، بررسی فاجعه استراتژیک سقوط هواپیمای مسافربری، پذیرش قطعنامه 598، نگاهی به عملکرد سازمان‌های بین‌المللی در جنگ، نگاهی به عملکرد سازمانهای بین‌المللی در جنگ، روابط منافقین و رژیم بعث عراق از جمله عناوین مقالات منتشر‌شده در این کتاب است.

نام این کتاب نیز برگرفته از نام عملیاتی است به نام استانچ، که از سوی آمریکا طرح‌ریزی شده تا از دسترسی ایران به تجهیزات نظامی و سلاح در دوران دفاع مقدس جلوگیری شود.

این کتاب‌ در 228 صفحه با شمارگان 2000 هزار نسخه و با قیمت 30000 ریال توسط انتشارات امیری به چاپ رسیده است.

سه‌شنبه 4 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط