loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «خرمشهر پایتخت جنگ» تجدید چاپ شد

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

چاپ دوم کتاب «خرمشهر پایتخت جنگ» نوشته سیدقاسم یاحسینی به همت نشر شاهد تجدید چاپ شد.
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، کتاب «خرمشهر پایتخت جنگ» شامل چهار فصل «روزهای مقاومت در خرمشهر»، «روزهای هجران»، «یادداشت‌ها و نامه‌ها» و «چند وصیت نامه و یادداشت پراکنده» است.
در فصل اول این اثر، نوارهای کاست بر جای مانده از شهید مرادی که شامل خاطره، سخنرانی و توجیه عملیاتی است، بازنویسی شده است.
فصل دوم که مطالب آن به کلی برای نخستین بار منتشر می‌شود، به خاطرات و سخنرانی‌های شهید مرادی درباره عملیات شکست حصر آبادان در سال 1360 اختصاص دارد.
همچنین فصل سوم و چهارم به یادداشت‌های روزانه، نامه‌ها، قطعات ادبی و وصیت‌نامه‌های آن شهید بزرگوار می‌پردازد. در پایان نیز برخی از دست نوشته‌ها و عکس‌های شهید مردای آورده شده است.
در بخشی از کتاب در خاطرات شهید مرادی می‌خوانیم «اکثر بچه‌های خرمشهر اسلحه نداشتند و فقط زخمی‌ها را حمل می‌کردند؛ بعضی‌ها با استفاده از فرغون و بعضی دیگر با ماشین‌هایی که تایرهایشان ترکش خورده بودند؛ وضع عجیبی داشتیم؛ وضعی که هر لحظه وخیم تر می‌شد! آن روز ما به دو گروه تقسیم شدیم. عده‌ای به همراه مرتضی قربانی از کوچه گل فروشی رفتند و ما هم از طرف مسجد جامع به طرف مدرسه دورقی حرکت کردیم...»
چاپ دوم کتاب «خرمشهر پایتخت جنگ» دست‌نوشته‌های شهید بهروز مرادی توسط نشر شاهد در 3 هزار نسخه و 165 صفحه با قیمت 3 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

سه‌شنبه 4 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط