loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نگاهی به فرهنگ شهادت» منتشر شد

کتاب «نگاهی به فرهنگ شهادت» به قلم «محمود دیانی» از سوی نشر شاهد منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «نگاهی به فرهنگ شهادت» به قلم «محمود دیانی» و با استفاده از آیات، روایات، نظرات فقها و جلوه‌های نوظهور در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.
این کتاب در پنج فصل تدوین شده است که عناوین هر فصل به ترتیب عبارت است از تعریف شهید و شهادت، مأخذ فرهنگ شهادت، فرهنگ شهادت در انقلاب اسلامی و تجلی فرهنگ عاشورا، نتیجه‌گیری نهایی و پی‌نویس، منابع و مآخذ.
در فصل اول این کتاب به شهادت در فقه مذاهب اسلامی، شهید در فقه اهل سنت، شهید در فقه شیعه و حکم فقها درباره آنانی که در روایات بر آنان شهید اطلاق شده، پرداخته شده است.
فصل دوم این کتاب به قرآن کریم و شهادت در قرآن، جلوه‌هایی از فرهنگ شهادت، اهداف پیروان فرهنگ شهادت از جهاد در راه خدا و سیره امام حسین(ع)، اختصاص دارد.
پیوند انقلاب خمینی(ره) با نهضت حسینی(ع) و فرهنگ شهادت در اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، از عناوین فصل سوم این کتاب به شمار می‌رود.
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «فرهنگ ایثار، بسیجی، حزب‌اللهی، خدمت، دفاع مقدس، جانبازی و شهادت، اصطلاحاتی آشنا و گوش نوازند که از سوی علما، فضلا، مسئولان و مدیران کشورمان استعمال می‌شوند و گاهی هم بر مبنا و فراخور آن به وضع و یا تصویب قوانینی مبادرت می‌شود.
مسلم است که منشا و مأخذ این فرهنگ را باید در باور دینی و منابع اعتقادی اسلامی‌مان جستجو کرد. رهبر کبیر انقلاب، شهید را آمیزه‌ای از آرمان، عمل و ایثار می‌دانند و معتقدند که بدون این سه عنصر، هیچ حرکت تکامل پوی، تحقق نمی‌پذیرد و کاروان انسانیت، قدمی به سمت قله فضیلت و کمال پیش نمی‌رود.»
نگارنده در تدوین این کتاب از تفسیر راهنما، اثر آیت‌الله «هاشمی رفنسجانی» و تفسیر نور به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» استفاده کرده است. همچنین در انتخاب آیات قرآن نیز از کتاب تفسیر آیات جهاد، نوشته «فریده مصطفوی (خمینی)» استفاده کرده است.
«نگاهی به فرهنگ شهادت» در 260 صفحه، به بهای 30 هزار ریال و در سه هزار نسخه از سوی نشر شاهد منتشر شده است.

چهارشنبه 5 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط