loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گروه علمی فقه هنر در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تشکیل می‌شود

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره با ضرورت تبیین ابعاد هنری دین گفت: گروه علمی فقه هنر با هدف ارائه راهکارهای دین در بُعد هنر در این مرکز علمی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) روز گذشته در دیدار با مدیران دانشکده صدا و سیما با اشاره به ضرورت ورود طلاب و علما به عرصه هنر و رسانه گفت: این کار از نظر دینی و علمی با اهمیت است و نظام اسلامی نیز اقتضا می‌کند طلاب در این عرصه وارد شوند.
وی با بیان این که این مساله یک امر دو‌طرفه است. اظهار داشت: در یک سوی این مساله، مجموعه صدا و سیما به حضور افراد آگاه و مطّلع از دین نیاز دارد امّا از سوی دیگر ما هنوز به جنبه‌های هنری دین‌مان توجه پیدا نکرده‌ایم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ادامه داد: ما معتقدیم دین ما جامع است و افزون بر ابعاد فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی دارای بعد هنری نیز هست، حتی اگر ما در دوران حکومت اسلامی به سر‌نمی‌بردیم، باز وظیفة حوزه بود که ابعاد هنری دین را تبیین کند.

وی ادامه داد: یک روز امام امّت بُعد سیاسی دین را تبیین کرد. امروز ابعاد هنری دین و مسائل فقهی مربوط به رسانه‌ها باید تبیین شود از این رو در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گروهی به نام فقه هنر تشکیل می‌شود تا راهکارهای دین را در بُعد هنر بدست آوریم و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: اگر صدا و سیما از فضلایی که چند سال درس خارج را گذرانده باشند استفاده کند به مراتب موفق‌تر خواهد بود، چرا که این افراد حداقل با مبانی اجتهاد آشنا شده‌اند و بهتر می‌توانند مطالب را به صورت کارشناسانه‌ ارائه دهند.

وی در پایان خطاب به مدیران دانشکده صدا و سیما گفت: سعی کنید با ارتباط با مراکز پژوهشی حوزه، کارهای پژوهشی قوی انجام دهید تا زیر بنای کارهای آینده شما قرار گیرد.

پنجشنبه 6 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط