loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«عاشق کتاب و بخاری کاغذی»؛ گفتارهایی از مهدی آذریزدی

نویسندگان مرتبط : مهدی آذر یزدی

کتاب "عاشق کتاب و بخاری کاغذی" گفتارهایی از مهدی آذریزدی از سوی انتشارات موسسه فرهنگی-هنری جهان کتاب با شمارگان 1100 نسخه در 120 صفحه منتشر شد. این کتاب شامل مجموعه‌ای از مقالات زنده یاد آذر یزدی است که در سالهای 1374 و 1375 در ماهنامه "جهان کتاب" با عنوان "خاطرات کتابی" منتشر شده است.

در این نوشته‌ها این نویسنده خاطرات جالب خود را که همگی با کتاب، مطالعه، نویسندگی، نشر و کتابفروشی ربط دارد با قلم شیرین و طنزپردازش باز گو می‌کند.

در مقدمه کتاب از قول آذر یزدی می‌خوانیم: من اصلاً رنگ مدرسه را ندیدم تا اینکه در پنجاه و چهار سالگی در شیراز به تماشای یک کلاس رفتم. قرآن را از پنج سالگی پیش مادر بزرگ یاد گرفتم که به او می‌گفتیم "بی‌بی" و همیشه سه‌ چهارتا شاگرد داشت. خواندن و نوشتن فارسی را از پدرم در خانه یاد گرفتم. ما توی خانه هشت-نه جلد کتاب داشتیم که هیچ وقت چیزی بر آن افزوده نشد. قرآن و مفاتیح الجنان و حلیة المتقین و ... تا هیجده سالگی هیچ کتاب دیگری نخوانده بودم.

از عناوین گفتارهای این کتاب می‌توان به "بیل زدن باغچه کتاب"، "مشکل کتابفروشی"، "کتاب، کتاب، کتاب"، "کتاب تقلبی"، "بخاری کاغذی" و "دلهره‌های نویسندگان" اشاره کرد.

مهدی آذر یزدی سال 1300 در حومه یزد به دنیا آمد. وی در سال 1336 باتوجه به زمینه مطالعات وسیع قبلی‌اش شروع به نوشتن داستانهای گوناگون برای کودکان کرد و در این راه پنج کتاب در مجموعه "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" و پنج کتاب کوچکتر در مجموعه "قصه‌های تازه از کتابهای کهن" به چاپ رساند.

از دیگر آثار انتشاریافته آذریزدی می‌توان به " گربه ناقلا، گربه تنبل"، "مثنوی برای بچه‌ها"، "مجموعه قصه‌های ساده و تصحیح مثنوی برای بزرگسالان"، حکایت منظومی به نام "شعر قند و عسل" و همچنین دو کتاب آموزشی به نام "خودآموز عکاسی" و "خودآموز شطرنج" اشاره کرد.


جمعه 7 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط