loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سفر سرخ» نصرت الله محمودزاده برای بیست و هفتمین مرتبه در بازار کتاب

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : نصرت الله محمودزاده

زندگینامه شهید علم الهدی با عنوان «سفر سرخ» که نصرت الله محمودزاده آن را نوشته برای بیست و هفتمین مرتبه تجدید چاپ شد.

چهارشنبه 22 فروردین 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، چاپ بیست و هفتم کتاب «سفر سرخ» زندگی نامه شهید حسین علم الهدی اثر نصرت الله محمودزاده از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد.

چاپ اول کتاب «سفر سرخ» سال 1376 منتشر شده بود و چاپ پنجم آن پاییز 1387 منتشر شد که در واقع این کتاب زندگینامه داستانی درباره وقایع، سرگذشت، خاطرات و یادداشت های شهید سیدحسین علم الهدی است.

این کتاب زوایای مختلف زندگی شهید علم الهدی را از کودکی تا آغاز مبارزات انقلاب، از حلقه های مطالعاتی تا فعالیت در منطقه و نقش آفرینی به عنوان یک هسته فرهنگی اجتماعی و تا مبارزات دانشجویی در مشهد و سخنرانی در خوزستان و در نهایت جهاد و شهادت در هویزه را برای خواننده بازگو کرده است.

صحنه پردازی های دقیق از شکنجه یک کودک خردسال در زندان ستمشاهی تا محیط خانوادگی روحانی تا لحظه های حساس نظامی که ویژگی عموم نثرهای محمودزاده است در این کتاب نیز نمود عینی دارد و خواننده را در طول فصل های مختلف کتاب بدون وقفه برای به پایان بردن داستان هدایت می کند.

در مقدمه کتاب آمده است: «شناخت این افراد بستری است برای ورود به نقاط عطف تاریخ جامعه زیرا اراده آنها است که تاریخ را رقم زده است و سمت و سوی جامعه را تعیین می کند.»

نصرت الله محمودزاده درباره آشنایی اش با این شخصیت نوشته است: «آشنایی با سیدحسین علم الهدی در جبهه سوسنگرد به ویژه هویزه در اوایل حمله عراق به ایران فرصتی شد تا ژرف نگری این جوان را کنجکاوانه دنبال کنم. مقاومت او در برابر تانک های سرمست عراقی در دشت هویزه نقطه عطف این آشنایی بود. هنگامی که در غروب 16 دی 1359 با جسد آغشته به خونش مواجه شدم فهمیدم این مرد برگ زرینی از تاریخ این دیار خواهد شد.»

کتاب «سفر سرخ» در چاپ بیست و هفتم در 320 صفحه با شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان از سوی نشر شهید کاظمی منتشر و روانه کتابفروشی ها شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط