loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شش هزار مقاله زن‌پژوهی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا زیبایی نژاد

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به فعالیتهای این دفتر گفت: حدود شش هزار مقاله زن‌پژوهی در سال جاری در قالب یک نرم‌افزار ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) هدف از تأسیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان را تقویت حوزه در زمینه‌های تربیت، اخلاق و اشتغال عنوان کرد و افزود: ما برای تحقق بخشیدن به این موضوعات در گذشته از سرمایه‌گذاری مطلوبی بهره‌مند نبودیم، در حالی که در دنیا این گونه مسائل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری حدود شش هزار مقاله از سال 68 تا کنون در ارتباط با زنان خاطرنشان کرد: این مقالات از مراکز علمی، تحقیقی و ... دریافت شده است و در سال جاری مجموعه آن در قالب یک سی‌دی به عنوان مجموعه مقالات زن‌پژوهی منتشر خواهد شد.

وی به سایر اقدامات انجام گرفته در مدیریت پژوهش دفتر مطالعات و تحقیقات زنان اشاره کرد و گفت: تا کنون 22 عنوان کتاب از سوی این مدیریت تهیه و منتشر شده است، چند عنوان کتاب در دست چاپ قرار دارد و تا پایان سال هفت عنوان کتاب نیز منتشر خواهد شد.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با بیان اینکه تا کنون 33 شماره از دوماهنامه حورا منتشر شده است،‌ اضافه کرد: هر شماره از این نشریه به موضوع خاصی از موضوعات مبتلابه زنان اختصاص دارد.

وی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی زنان در دفتر مطالعات و تحقیقات زنان خبر داد و اضافه کرد: در این کتابخانه پنج هزار عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی گردآوری شده است.

زیبایی نژاد به ضعف نظریه‌های مرتبط با زنان در گذشته اشاره کرد و بیان داشت: اظهار نظرهای موجود بسیار عامیانه بوده و مبانی علمی موضوعات رعایت نمی‌شود که نیازمند مرکزی تخصصی برای استفاده از ظرفیت‌ها با گرایش دینی است.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان مرکز مدیریت حوزهای علمیه خواهران افزود: جامعه در راستای این گونه تحولات با پدیده‌های نو مواجه می‌شود و ما باید بتوانیم پاسخ‌های خود را با توجه به تغییر ماهیت‌ها ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد الگوسازی و توجه به نیازهای نوپدید را یکی از دغدغه‌های ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات زنان عنوان کرد و افزود: این مرکز می‌تواند بخشی از ضرورت‌های نوین را پاسخ داده و به تبیین آنها بپردازد.

وی با اشاره به پژوهش‌های کاربردی مرتبط با مسائل زن و خانواده گفت: تربیت پژوهشگر حوزه مطالعات زنان، پاسخگویی به شبهات در رابطه با زن و ارتباط با مراکز تخصصی و دستگاه‌های کارشناسی نظام از جمله اهداف و وظایف دفتر مطالعات و تحقیقات زنان است.

جمعه 14 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط