loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار تفسیر روز؛ تفسیری عقلی-کاربردی با توجه به مسائل روز

نویسندگان مرتبط : سید یحیی یثربی

لد دوم کتاب "تفسیر روز" با عنوان فرعی "تفسیر عقلی-کاربردی قرآن کریم با توجه به مسائل روز" نوشته سید یحیی یثربی از سوی موسسه انتشاراتی امیرکبیر با شمارگان 1500 نسخه در 864 صفحه منتشر شد.

دکتر یثربی استاد و پژوهشگری که همیشه می‌کوشد تا به نکته‌ای نو در فلسفه،‌ عرفان، سیاست و مسائل اجتماعی دست یابد در این اثر نیز کوشیده است تا در زمینه تفسیر قرآن کریم راه جدیدی در پیش گیرد.

نویسنده در کتاب"تفسیر روز" بر آن است تا برتریهای تعالیم قرآن را با توجه به مسائل و مشکلات امروز بشر نشان دهد. از نظر این مفسر، قرآن نیز همانند طبیعت است که هر چه آگاهانه‌تر و با راه و روش درست‌تر پژوهش شود، نتیجه‌های بزرگتر می‌دهد.

در این تفسیر با راه و روش جدید، مسائل امروز بشر با نگاه به قرآن بررسی شده است. مسائل بزرگی همانند اعتبار انسان،‌ حقوق اساسی فردی و اجتماعی او،‌ اصالت و اعتبار عقل و اندیشه انسان، روش درست اندیشی،‌ دین درست،‌ ادیان و مذاهب باطل و خرافی، خداشناسی، پیامبرشناسی، رابطه انسان و خدا، سیاست اسلامی، مشکلات علما و مدیران جامعه، مشکلات جهان و جهان اسلام و صدها مسئله مهم دیگر.

در کتاب "تفسیر روز" از آیات مختلف قرآن از جمله از سوره‌های آل‌عمران، نساء و مائده استفاده شده است.

از استاد یثربی کتابهای «قلعه و قلندر»، «محمد (ص) پیام آور عدل و آزادی»، «فلسفه چیست»، «ماجرای غم انگیز روشنفکری در ایران»، «عرفان عملی در اسلام» و... در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 15 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط