loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت نادر ابراهیمی از امام

نویسندگان مرتبط : نادر ابراهیمی

همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، دو جلد از مجموعه کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آید» از نادر ابراهیمی که بازگوکننده تجربیات شخصی نویسنده از دیدار با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، روانه بازار کتاب شد.

به گزارش شبکه ایران، مجموعه کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آید» کتابی سه جلدی از زنده‌یاد نادر ابراهیمی است که او این آثار را طی سال‌های 75 تا 77 به نگارش درآورده و در آن به تجربیات شخصی خود از دیدار با امام خمینی(ره) پرداخته است.

ابراهیمی که تصمیم داشت این کتاب را در سه جلد منتشر کند، جلد نخست و دوم این کتاب را در سال‌های 75 تا 77 نگاشت که در سال 77 به کوشش حوزه هنری منتشر شد و مورد تجدید چاپ قرار گرفت. اما در ارتباط با جلد سوم این اثر همچنان اخباری متفاوت و متناقض در مورد چاپ و علت نگارش آن وجود دارد.

اما این روزها خبر می رسد برای اینکه این کتاب بار دیگر در اختیار علاقمندان به بنیانگذار انقلاب و همچنین نادر ابراهیمی قرار گیرد، دو جلد اول این کتاب همزمان با سالروز رحلت امام(ره) به بازار نشر آمده است.

کتاب "سه دیدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏آمد" در جلد نخست خود با عنوان "رجعت به ریشه‏ها"داستان ‏بلندى درباره زندگى امام خمینى(ره) است، که نویسنده در آن ‏کوشیده ابعاد مختلف شخصیتى ایشان را در قالب داستان بررسى‏کند.

شرح وقایع دوران کودکى امام راحل و شکل‏گیرى شخصیت وى در دامن پرمهر مادر و صاحبه خانم (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام(ره) و نحوه ‏شهادت ایشان، حضور بنیانگذار کبیر انقلاب در کلاس درس مدرس، بررسى ‏شجره‏نامه اجداد، امام و شرحى از زندگى پدر بزرگ ایشان، مراحل‏آشنایى امام(ره) با دفتر حاج‏آقا ثقفى تا ازدواج، موارد و عناوینی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

در آغاز این مجموعه از سوی نویسنده ذکر شده است:
«من داستان مى‏نویسم، تاریخ نمى‏نویسم. تاریخ‌هاى بسیارى قبل‏از من نوشته شده است و همزمان با من و بعد از من نیز نوشته ‏مى‏شود و خواهد شد؛ اما داستان، فقط یک‏بار نوشته مى‏شود؛ فقط یک‏بار. آنها که واقعیت را مى‏خواهند نه حقیقت را و طالب واقعیاتِ‏ تاریخى هستند نه حقایق انسانى، مى‏توانند بى‏دغدغه خاطر، به‏بهترین تاریخ‌ها مراجعه کنند...».
همچنین «در میانه میدان» عنوان جلد دوم مجموعه "سه دیدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏آمد" را شامل می‌شود که روایتی دیگر از زندگى‏نامه امام خمینى(ره) و در قالب‏ داستان است.

در این رابطه قابل ذکر است که در این کتاب نیز مواردی مورد اشاره نویسنده قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به فصولی همچون: خاطراتى از پدر در زندان شاهى و شهادت وى در آنجا در ایام قبل از تولد امام «روح‏الله»، استفاده از افکار و سخنان عمه «صاحبه خانم»، دوران مبارزه در جوانى، حضور با برادر جهت ‏تحصیل علوم حوزوى در اصفهان، سال مصیبتى که "وبا" 8 تن ازنزدیکترین کسان «امام روح‏الله خمینى» را به کام مرگ کشاند، حکایت‌هایى از همسر امام(ره) که همیشه یاور و مشوق همسرش در راه‏ مبارزات سیاسى بودند، خاطراتى از مبارزات رجال آن زمان و... اشاره کرد.

بر این اساس جلد اول و دوم این کتاب هر کدام در 286 صفحه و به قیمت 4 هزار و 300 تومان همزمان با سالروز رحلت امام(ره) بار دیگر روانه بازار کتاب شده است.

همچنین قابل ذکر است که زنده‌یاد نادر ابراهیمی علاوه بر کسب جوایز گوناگون، آثار متععدی همچون «خانه‌ای برای شب»، «هزارپای سیاه و قصه‌های صحرا»، «در سرزمین کوچک من» (منتخب آثار)، «تضادهای درونی»، «انسان، جنایت، احتمال»، «مکان‌های عمومی»، «ابوالمشاغل»، «فردا مشکل امروز نیست»، «یک عاشقانه آرام» و... را روانه بازار کتاب کرده است.

نادر ابراهیمی نویسنده معاصر پس از طی یک دوره بیماری در 16 خرداد 1378 در تهران درگذشت.آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
ابن مشغله
ابوالمشاغل
با سرود خوان جنگ در خطه نام و ننگ
بار دیگر شهری که دوست می داشتم
بر جاده های آبی سرخ
بر جاده های آبی سرخ (کتاب پنجم)
بر جاده های آبی سرخ (کتاب چهارم)
رونوشت، بدون اصل
چهل نامه ی کوتاه به همسرم

یکشنبه 16 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط