loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی اثر همایون همتی در شرح اندیشه امام خمینی(ره)

نویسندگان مرتبط : همایون همتی

"امیر قافله عشق" کتابی به قلم همایون همتی است که نویسنده در نگارش آن سعی کرده گوشه‌هایی از اندیشه و منش رهبر کبیر انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار دهد.

چندی پیش کتابی از همایون همتی روانه بازار کتاب شد که نویسنده آن را با هدف تعمق آشنایی با ابعاد گوناگون شخصیت و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) تدوین کرده است.

این کتاب دربرگیرنده سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و مقالاتی است که همگی در شناخت و شناسایی گوشه‌هایی از اندیشه و منش حضرت امام‌خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ذکر و به نگارش درآمده است.

"عرفان حماسی و جامعه گرای امام خمینی (ره) "، "امام خمینی(ره) و ابن عربی"، "امام خمینی (ره) میراث دار فتوت حسین (ع) "، "امام خمینی (ره) و سایت جهانی عاشورا "، "پیوند فقه و عشق در نگرش عرفانی امام خمینی (ره) " و... عناوین برخی مقالات ذکر شده در این کتاب است که مورد پردازش و بررسی نویسنده قرار گرفته است.

در گوشه‌ای از متن کتاب آمده است: «... کار بزرگ امام خمینی(ره)، این پرچم‌دار مکتب عشق و این عاشق شوریدة بی‌قرار و جان‌شیفته و روح آزاده، در همین جاست؛ او توانست؛ در نظر و عمل، عرفانی ناب، شرعی و راستین عرضه کند که هم بر معیارهای دینی و محتوای شریعت استوار و هم با روح نیاز جامعه و زمان و نیاز انسان در بند روزگار ما سازگار است. امام(ره) شهسوار عرصة معرفت و میدان‌دار یکه‌تاز وادی عرفان است؛ اما نه عرفان بدعت‌آلود شبهه‌ناک، بلکه عرفان پاک شرعی و توحیدی؛ و نه عرفان سکوت، که عرفان خروش،‌ نه عرفان تسلیم، که عرفان ستیز، نه عرفان ذلت، که عرفان عزت؛ و نه عرفان اسارت، که عرفان رهایی...».

نویسنده خود در ارتباط با وصف چگونگی پردازش این‌گونه آثار معتقد است که "شناخت مردان بزرگ و انسان‌های با فضیلت و وارسته همواره دشوار بوده است، به ویژه که این‌گونه انسان‌های والا تمایلی به شناخته‌شدن یا کسب شهرت و آوازه ندارند. از این رو، به‌ اصرار در کتمان کمالات و فضایل خود می‌کوشند و کمترین میلی به اظهار مقامات معنوی و مکرمت‌های والای اخلاقی خود نشان نمی‌دهند....این دشواری در شناخت شخصیت پر رمز و راز امام خمینی(ره)، آن شیدای پاک‌باز و سرمست حق، جلوه بارزتری دارد؛ چه او از زمره صاحبدلانی است که از قفس تن رسته و پیش از مرگ به وصال جانان رسیده است."

نویسنده در مطالب به نگارش درآمده که پیش از این توسط او در سمینارها و همایش‌هایی با مناسبت‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور ارائه شده، به شکلی کلی تلاش داشته تا نگرشی تازه به اندیشه و شخصیت امام(ره) داشته باشد.

قابل ذکر است که چاپ اول «کتاب امیر قافله عشق» به قلم همایون همتی در 192صفحه و به قیمت 3800 تومان توسط دفتر پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی روانه بازار نشر و کتاب شده است.

یکشنبه 16 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط