loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افتتاح دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد

طی نشست فرهنگی هنری “راه روح الله” و با سخنرانی حاج سعید قاسمی و حجت الاسلام نظافت، رونمایی از مستند «دختر لر» و برگزاری نمایشگاه پوستر، کتاب و نرم افزار، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد گشایش یافت.
در این مراسم که با حضور بیش از صد تن از اصحاب هنر و رسانه، فعالان مراکز فرهنگی و هنری، مساجد و دانشگاه های مشهد مقدس و در روز میلاد حضرت زهرا (س) و فرزند گرانقدرش حضرت امام خمینی در چهاردهم خردادماه برگزار شد، ابتدا با اکران مستند «دختر لر» از این مستند که پاسخی به ادعاهای زهرا رهنورد درباره مردم لرستان بود رونمایی شد. سید سلیم غفوری (از اعضای هیئت مدیره مرکز فرهنگی میثاق) و محمدمهدی خالقی دو مستندسازی بودند که با اشاره به مستند «ایران سبز» ساخته قبلی محمدرضا دهشیری و سایر مستندهای گروه فرهنگی دیده بان، این اثر جدید دهشیری را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
پس از آن، حجت الاسلام نظافت، از اساتید جوان و انقلابی حوزه علمیه مشهد و مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) با ذکر گوشه های از حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی سیره حضرت صدیقه طاهره (س) به تبیین الگوی زندگی دینی و جهاد فرهنگی بر اساس سیره آن حضرت پرداخت. وی با اشاره به این که برای عمل به تکالیفمان نباید لزوماً دنبال حرف های نو بگردیم، تاکید کرد دوای دردهای ما عمل کردن به آن چیزهایی است که از زندگی مخلصانه و مجاهدانه حضرت زهرا (س) و سایر معصومان می دانیم.
سخنران بعدی این نشست، حاج سعید قاسمی بود که ابتدا در سخنان کوتاهی به یادآوری خط حقیقی امام و شاخصه های اسلام ناب محمدی (ص) پرداخت. این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اعتقاد به وجود جنگ و جهاد در عرصه فرهنگ را شرط اول پیروزی در جبهه فرهنگی دانست و از کسانی که جنگ نرم را انکار می کنند، در تحلیل های خود فتنه اخیر را به اختلافات سیاسی تقلیل می دهند و حتی با نگاه منفعلانه امروز خود، روایت تاریخی خود از دفاع مقدس را نیز تغییر می دهند انتقاد کرد. او همچنین به کم کاری نهاد های دولتی در حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری منطبق بر آرمان های امام و انقلاب اسلامی و پر و بال دادن به تشکل های سکولار و معاند هنری در دوران های گذشته اشاره کرد و با اشاره به ناتوانی مدیران از غلبه بر ساختارهای تحمیل شده در نهادهای فرهنگی، راه جبران این کوتاهی ها را شکل گیری و فعال شدن تشکل های مردمی در این حوزه دانست.
این مدرس دانشگاه نیاز امروز جبهه فرهنگی انقلاب را دارا بودن یک شبکه قوی و فراگیر مردمی دانست تا با هماهنگی، تاثیرگذاری و نمود بیشتری به فعالیت بپردازد و در ادامه، نیروهای این جبهه را به کسب بیش از پیش مهارت های ادبی، هنری و رسانه ای فرا خواند. این سردار دفاع مقدس همچنین با اشاره به ضرورت و برکات افتتاح دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد و جمع شدن عناصر فعال فرهنگی حزب اللهی این شهر، جمع را از بسنده کردن به این اقدام برحذر داشته و ابراز امیدواری کرد گام های بعدی برای فتح سنگرهای هنری و فرهنگی و رسانه ای که مدت ها پیش به دست نیروهای مخالف انقلاب افتاده است، سریع تر و محکم تر برداشته شود.
گفتنی است در حاشیه این سخنرانی ها، نمایشگاه پوستر «راه روح الله» نیز گشایش یافت. این نمایشگاه که 21 قطعه از آثار گرافیکی محمدرضا میری (از فعالان نهضت اینترنتی پوسترهای عاشورا) را در بر می گرفت، منتخبی از پوسترهای این نهضت، پوستر های غزه و همچنین پوسترهایی با موضوع اندیشه و سیره حضرت روح الله (ره) بود. این نمایشگاه تا 22 خرداد ماه (سالگرد حماسه چهل میلیونی مردم) در محل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 از این نمایشگاه بازدید نمایند.
همچنین حاضران در نشست فرهنگی هنری راه روح الله، از نمایشگاه آخرین محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و نرم افزار بازدید کردند. ثبت نام دوره های تابستانی «اندیشه و هنر انقلاب اسلامی» که نزدیک به بیست عنوان آموزشی حضوری را در بر می گیرد نیز در این مراسم آغاز شده و تا دهم تیرماه ادامه خواهد یافت. دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شعبه مشهد در بلوار قرنی، قرنی 31 (کوچه برادران شهید سویزی)، پلاک 16 واقع شده است. گزارش کامل نشست مزبور، متعاقباً منتشر خواهد شد.
انتشار مجله «راه» از مهم ترین فعالیت های دفتر مرکزی این مجموعه در تهران بوده است.

سه‌شنبه 18 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط