loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو اثر جدید از ابراهیم فیاض

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

مؤسسه انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل دو کتاب جدید از ابراهیم فیاض را در حوزه مردم‌شناسی و ارتباطات دینی منتشر کرد.


ابراهیم فیاض
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) دو اثر جدید «تعامل دین و فرهنگ و ارتباطات» و «مردم‌شناسی دینی توسعه» عنوان دو اثر پژوهشی جدید از ابراهیم فیاض استادیار گروه مردم‌‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است که از سوی مؤسسه انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل روانه بازار کتاب شده است.

فیاض در اثر نخست که در دو بخش با عناوین تولید معنا و مبادله معنا تدوین شده است، ابتدا به نظریه‌ها و مکاتب ارتباطی در ارتباط با تولید معنا توجه کرده است و پس از آن به بررسی مبانی معرفتی تولید معنا در فلسفه و عرفان از دوران باستان تا ظهور اسلام توجه نشان داده است. این اثر همچنین در دومین بخش از خود به بررسی الگوهای انتقال معنا در جهان می‌پردازد که در ادامه به سوی دستیابی به الگویی درباره سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی ارتباطی در جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌کند.

این اثر در 414 صفحه و با قیمت 7هزار تومان منتشر شده است.

فیاض همچنین در کتاب دیگر خود، «مردم‌شناسی دینی توسعه» به بررسی رابطه مذهب با توسعه پرداخته و اثرات مذهب بر روی توسعه مصطلح سنجیده شده و از بررسی اثر متقابل توسعه بر روی دین خودداری کرده است.

این اثر نیز از سوی همین ناشر در 144 صفحه و با قیمت 2200 تومان منتشر شده است.

فیاض سال گذشته نیز کتاب «ایران آینده به سوی الگوی مردم شناختی برای ابرقدرتی ایران» را که در آن تلاش شده روشی برای ایرانی‌سازی در حوزه علوم اجتماعی و فعال شدن مردم‌شناسی ارائه شود که ایران گذشته، حال و آینده را که تاکنون از آن غفلت شده است را به مخاطبانش ارائه دهد. این کتاب در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

چهارشنبه 19 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط