loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ از نگاه رهبر انقلاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

مجموعه 6 جلدی "گل‌برگ امین" که مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ را دربر دارد، پژوهشی فرهنگی در حوزه شناخت زیر‌ساخت‌های استراتژیک و راهبردی فرهنگ است که از مباحث رهبر معظم انقلاب اسلامی برگرفته شده است و در واقع همان سلول‌های بنیادین فرهنگ است.

آنگونه که در مقدمه کتاب نیز آمده است؛ در این اثر هر برگی به مبحثی اشاره دارد و به این منظور تهیه شده که سرمشق و مرجعی مناسب برای تشکیلات و حوزه‌های فرهنگی کشور قرار گیرد.

علاوه بر این به گفته محمد توکلی؛ نویسنده کتاب، هدف این پژوهش، توجه به مباحث فرهنگی و بویژه آشنایی با مفاهیم و دیدگاه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است؛ خاصه‌ آن‌که رهبری انقلاب، هم مروج مفاهیم اصیل فرهنگ اسلامی بوده و هم‌اینکه در تبیین فرهنگ اسلامی، تمامی راهبردهای موجود را بیان داشته‌اند. نکته مهم‌تر و حائز اهمیت مسئله، رفع مظلومیت فرهنگی کشور است که بی‌شک جایگاه ویژه‌ای در نقشه جامع علمی کشور دارد، و رهبری انقلاب به مدت دو دهه در صدد احیاء آن است.

نویسنده در بخش دیگری از گفته‌های خود در ارتباط با مجموعه 6 جلدی "گلبرگ امین" عنوان کرده است؛ "پژوهشگر بسیار علاقه‌مند و خرسند است که تلاش‌های فرهنگی- ملی خود را در قالب این پژوهش که حاصل به بار نشستن دغدغه‌های چندین ساله بوده است را به دوستداران رهبری و فرهنگ اصیل ایرانی و علاقمندان به مطالعه و پژوهش در حوزه مسائل فرهنگی در جامعه تقدیم می‌نماید و امید آن است که تا با توجه به نگاه رهبری به مسائل فرهنگی این مجموعه در مهندسی مجدد فرهنگی کشور نقشی داشته باشد".

او در همین ارتباط به فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره می‌کند به نحوی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند:« برای رسیدن به همه چیزهایی که آرزوی ماست و در چشم‌اندازها و افق‌های دوردست تصویر می‌کنیم‌، باید فرهنگ کشور، صحیح و پالایش شده در مجرای درست قرار بگیرد. یکی از مهمترین تکالیف ما در درجه‌ی اول مهندسی فرهنگی کشور است."»

نویسنده کتاب، این مجموعه آثار را کتاب‌هایی ارزشمند برای مسئولین مرتبط می‌داند و می‌گوید: "مدیران ارشد فرهنگی کشور چه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان اولین پایگاه بررسی مباحث و مسائل فرهنگی تا وزارت ارشاد اسلامی که بعنوان پیشانی فرهنگی کشور است و سازمان تبلیغات اسلامی که جریان صحیح مباحث دینی و اسلامی را رصد کرده و به پیش می‌برد و دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی فرهنگی کشور که مسائل علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی را در کشور دنبال می‌کنند، می‌توانند از این مجموعه استفاده نمایند تا با گسترش صحیح جریان فرهنگی از نگاه رهبر ساختار صحیح را برای کشور ترسیم نمایند."

قابل ذکر است که انتخاب مباحث مطرح شده در این مجموعه و موضوعات آن با مطالعه و پژوهش 20 ساله مربوط به سخنرانی‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری انجام گرفته و در همین ارتباط نویسنده با مدنظر قرار دادن بیش از 1200 عنوان موضوع فرهنگی، کتاب را به نگارش درآورده است.

پنجشنبه 20 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط