loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار پژوهش انقلابی-سیاسی «یعقوب توکلی» در بازار کتاب

نویسندگان مرتبط : یعقوب توکلی

«دو نظریه تروریسم و فداکاری در تاریخ معاصر ایران» عنوان کتابی تازه از یعقوب توکلی؛ نویسنده و محقق تاریخ، در ارتباط با چگونگی حرکت جامعه به سوی جدی‌تر یا خشن‌تر شدن رفتار سیاسی و شرایط ایجاد کننده رفتار خشونت‌آمیز نیروهای سیاسی و مردمی است که گاه بار ارزشی مثبت مانند؛ مفهوم فداکاری و مقاومت پیدا می‌کند.

کتاب در دو بخش ضمن بیان مقدمه‌ای بر ترورسیم در ایران، نظریه فدارکاری در انقلاب اسلامی را مورد اشاره دارد و در این ارتباط در بخش نخست به موضوعاتی چون تعریف ترورسیم و آنارشیم، تقیسم جغرافیایی و ترسیم انگیزه‌های ترورسیم، تقیسم‌بندی ارزشی ترورسیم و سابقه ترورسیم در تاریخ اسلام و در ایران می‌پردازد.

نویسنده پس از اشاره به شکل‌گیری گروه فرقان و مجاهدین در بخش اول کتاب، بخش دوم را به نظریه فداکاری در انقلاب اسلامی اختصاص داده و در این راستا، حاکمیت، حامیان و مخالفان نظریه فداکاری و استراتژی تأسیس نظام سیاسی و همچنین عملیاتی نمودن آن را مورد پردازش قرار داده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:
"خشونت دو رویه دارد: اعمال خشونت علیه یک ملت و در طرف مقابل، مردانی که یاریگر مردم خویش در برابر خشونت اعمال‌شده علیه ملت هستند؛ زیرا اگر آنان در برابر نیروهای متجاوز ایستادگی نکنند آتش خصومت و خشونت همگان را فرا خواهد گرفت و برای جلوگیری از فتنه و آشوب عده‌ای مجبور به ایستادگی و فداکاری هستند و یا آنکه در برابر خطر سیطره خارجی دست به اعمال مخاطره‌آمیز می‌زنند که در دفاع از آب و خاک وطن، ملت، آیین و ارزش‌های حاکم خواهد بود. چنین فداکارانی در هر جامعه‌ای به عنوان قهرمانان ملی مورد احترام هستند و از آنان با نام شهید یاد می‌شود."

نویسنده سعی کرده نگارش کتاب را براساس تجربه‌‌های داخلی و اندیشه موجود در فضای کشور ارائه دهد. علاوه بر این او در کتاب "دو نظریه تروریسم و فداکاری در تاریخ معاصر ایران" به شکلی کلی مباحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مطرح کرده و در این ارتباط مبارزات مردمی در این دو دوران از جمله مسائل بازگو شده در این اثر محسوب می‌شود.

در این کتاب همچنین نویسنده ارزیابی خشونت سیاسی افرادی که در راه رسیدن به اهداف سیاسی به اعمال خشومت‌آمیز تروریستی دست می‌زنند را شرح داده است. علاوه بر این توکلی، ارزیابی مطرح شده را در ارتباط با کسانی که در دفاع از ملت و مردم خویش در نبرد و مبارزه‌ای قهرآمیز فداکاری کرده و به شهادت رسیده‌اند، مدنظر داشته است.

کتاب «دو نظریه تروریسم و فداکاری در ایران» به قلم "یعقوب توکلی" در چاپ نخست خود در 253 صفحه و با قیمت 3 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

گفتنی از یعقوب توکلی کتابهای «سبک شناسی تاریخ نگاری معاصر ایران» و «اسلامگرایی در مصر» و «راز درخت سیب» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 20 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط