loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرین گفتگو با ادوارد سعید

نویسندگان مرتبط : ادوارد سعید

کتاب "صدایی متمایز، خارج از جریان حاکم" آخرین گفتگوی بلند طارق علی با ادوارد سعید با ترجمه اکبر افسری از سوی انتشارات کتاب روشن منتشر شد.

این کتاب متن کامل گفتگوهای متوالی ادوارد سعید با طارق علی است که در آپارتمان سعید در نیویورک چند سالی پیش از آن که سعید در جنگ خود علیه سرطان برای همیشه شکست بخورد صورت گرفت. در آن زمان این گفتگوها در فیلمی با عنوان گفتگو با ادوارد سعید توسط پاندونگ فیلم برای کانال چهارم تلویزیون بریتانیا ضبط شد.

مخاطب از آن چه در آن فیلم به صورت دیدار مشاهده می کند به روشنی می تواند بگوید که اصل گفتگوها طول و تفصیل و جزئیات و گوناگونی پربارتری داشته است. ما بی واسطه احساس می کنیم که این گفتگوها دیدگاههای دست اول دو روشنفکر اجتماعی معروف است که درگیر بحثی تکرار نشونده و عمیق بوده اند و با تنظیمی ماهرانه درباره موضوعاتی که در قلب هر دوی آنان عزیز بوده تدوین شده است.

سعید و علی هر دو متفکران و نویسندگانی بوده اند ثابت قدم نسبت به فعالیتهای سیاسی، هر دو در غرب زیسته و کارکرده اند و هر دو به چپ دلبستگیهایی داشته اند گرچه هر دو در جوامع فرهنگی شرقی رشد یافته و بالیده بودند و به شدت از حق نقد نسبت به دگمها یا صلب اندیشی های خارج دفاع می کردند چیزی باعث پدید آمدن برخوردهای بسیا پر معنایی شده بود.

جدا از یادداشتی که به یاد اردوارسعید به قلم طارق علی نوشته شده موضوعات گفتگو با ادوارد سعید در رابطه با موضوعاتی چون دوران رشد، موسیقی، ادبیات، فلسطین، شرق شناسی، تأملات نظری، روشنفکران و سیاست، مقولات آمریکایی، هویت، ملاحظات شخصی تقسیمبندی شده است.

جمعه 21 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمد

خوب بود

21 خرداد 1389

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط