loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی جدید درباره حجاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

کتاب حجاب در پرتو رهنمود های مقام معظم رهبری به سفارش ستاد فرهنگی فجر اسلامی و توسط موسسه مستشهدین وصال در بهار 89 به چاپ رسید.
این کتاب شامل دو فصل با عناوین حجاب از دیدگاه غرب و حجاب از دیدگاه اسلام و انقلاب است که فصل اول آن حجاب از دیدگاه غرب بوده و موضوعاتی نظیر «تحقیر زن در جامعه غربی»، «طلبکاری از غرب به خاطر حقوق زنان»، «وضوح دروغ بودن دموکراسی غربی با ممنوعیت حجاب» و «برداشتن حجاب مقدمه ای برای برداشتن عفت» در آن گنجانده شده است.
همچنین دیگر عناون این فصل از کتاب حجاب شامل «غربی ها و اجبار به بدحجابی»، «فریبکاری غرب در مسئله حجاب»، «هراس از غرب در گسترش حجاب»، «غوغا سالاری غرب در مسئله حجاب»، «مدعیان غربی و عدم تحمل نظر مخالف»، «غرب و پاسخگویی در مورد علت ترویج بی بندو باری»، «کشف حجاب، از بین بردن حائل میان زن و مرد» و «تعامل میان زن و مرد، میراث شوم غرب» است.
در فصل دوم کتاب حجاب که عنوان آن حجاب از دیدگاه اسلام و انقلاب است به موضوعات «عظمت زن در حفظ حجاب«، «اسلام به دنبال رشد زنان در همه زمینه ها»، «رشته پزشکی، اولویت شغلی بانوان»، «ترمیم چهره زن در صدا و سیما»، «لازمه همسو بودن اساتید دانشگاه ها با فضای انقلابی و اسلامی انقلاب» و «پرچمداری در پیشرفت زنان» اشاره شده است.
بر اساس این گزارش در مقدمه این کتاب آمده است: گاهی واژه ها، چارچوب های تصوری کلان در یک جامعه را رقم می زنند، به عنوان مثال واژه حجاب طی اعصار طولانی در کشورمان، عامه مردم را دچار دو اشتباه اساسی کرده و نخستین اشتباه این است که حجاب به عنوان پوشیده بودن شناخته می شود.
در ادامه این مقدمه بیان شده است: اشتباه دوم اینکه بسیاری حجاب را فقط برای زنان جامعه قائلند در صورتی که چنین نیست، بنابر این اگر رسانه ها پیشگامی به خرج داده و از این پس به جای واژه حجاب واژه پوشش را به کار ببرند، بازتاب های مفیدی در جامعه دارد.
در بخش دیگری از این مقدمه خاطرنشان شده است: از آنجایی که برداشت منفی داشتن از فرمایشات مقام معظم رهبری نوعی کفران محسوب می شود، بنابراین به نظرات دقیق ایشان درباره موضوع حجاب باید توجه کافی و لازم داشته باشیم.
همچنین در قسمت دیگری از این مقدمه ذکر شده است: اگر خداوند متعال همیشه تاریخ جنس مونث را ذاتاً مطلوب و مذکر را طالب آفریده است تا برای تنازع بقا در حیوانات و حفظ نسل و عشق و محبت در خانواده انسان ها، طالب در طلب مطلوب باشد، پس رواست که مادر خانواده محجوب باشد.
در پایان این مقدمه نیز تصریح شده است: خانواده قلب تپنده جامعه بوده و مادر نیز محور اصلی قوام و دوام خانواده و صدف حجاب گوهر نفیسی چون مادر را از گزند وسوسه های مخرب نگهبانی می کند.

شنبه 22 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط