loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی برای کارتن خواب‌ها

«کارتن خواب‌ها» رمان علی غضنفری از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.\
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، غیر از پرداختن به مسایل اجتماعی و نگاه سرگشته‌ انسان امروزی به برخی رویدادهای زندگی اطرافش، زندگی آدم‌هایی که کارتن‌خواب نامیده می‌شوند و پیوندهای عاطفی و انسانی‌شان با یکدیگر، بخش مهمی از محورهای مورد توجه نویسنده در این رمان است.

نویسنده در این کتاب به لایه‌های درونی آن دسته از روابط انسان‌ها نظر داشته که می‌توان آن‌ها را در هر جغرافیا و فرهنگی از دنیای امروزی مشاهده کرد.

غضنفری در این کتاب به دسته‌ای از ابعاد ظاهری زندگی قهرمانان پرداخته که بیانگر دنیای درونی آنان است؛‌ به طوری که بخشی از دغدغه‌های فکری و درونی آنان از توصیف همین حالات بیرونی‌شان فهمیده می‌شود.

داستان کارتن خوابها، غیر از راوی دانای کل از زبان راویان دیگری نیز روایت شده که در قالب دیالوگ‌های که پرداخت موثری در فضای داستانی یافته‌اند، بیان می‌شود؛ این در حالی است که بی‌توجهی نویسنده به تکنیک و تکیه بر لحن ساده و روان در نگارش، از نکاتی است که در وهله اول از سوی مخاطب جدی داستان احساس می‌شود.

بخشی از داستان این کتاب این‌گونه نوشته شده:

«یه کمی فکر کن صادق جون. ببین چی می‌گی. پنجاه و دو سال داره و مث یه جوون سی ساله روی پاست. می‌خواد به جوونا کمک کنه. جوونارو دوست داره. همه‌ی اینار رو تو شناختی؟ چه طوری؟ بهش فکر کردی؟ اما چرا بیشتر به اطراف خودت نگاه نمی‌کنی...

این حرفا که اون خانم می‌زنه در شان یک زن نجیب و با عفت نیست. کاشکی یکی پیدا می‌شد و بهش می‌گفت...»

رمان «کارتن خوابها» نوشته علی غضنفری، بهار امسال(89)، به شمارگان 2100 نسخه از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد. این کتاب ‌236 صفحه‌ای با قیمت 5000 تومان ارایه می‌شود.

مجموعه‌ شعر «فصل پنجم» علی غضنفری نیز چندی پیش به صورت سه‌زبانه‌توسط انتشارات «آوای کلار» منتشر شد. شعرهای این مجموعه را علیرضا آبیز به انگلیسی و علی عبداللهی به آلمانی ترجمه کرده‌اند.

«دیداری در یک باغ وحش» و «هرگز دیر نیست» نام دو مجموعه شعر از این شاعر است که به زبان آلمانی سروده شده و چندی پیش در آلمان به چاپ رسیدند. ترجمه «توراندخت» نوشته‌ شیلر و «گذری بر شعر آلمان»، از دیگر آثار او در زمینه ترجمه هستند.

یکشنبه 23 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط