loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاه، سفید، خاکستری

نویسندگان مرتبط : ساسان ناطق

خاطرات سرهنگ "مهدی‌قلی نبی‌زاده"، از دوران انقلاب و دفاع‌مقدس، به قلم ساسان ناطق در کتابی با عنوان "سیاه، سفید، خاکستری" گردآمده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، آن را در دست چاپ دارد.

ساسان ناطق، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار داشت: مهدی‌قلی نبی‌زاده، در سال 1343 برای تحصیل در دانشکده افسری پذیرفته می شود و پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی و عالی در شیراز، جانشینی فرمانده گردان تانک همدان را در سال 1356 برعهده گرفته و یک سال بعد، با درجه سرگردی، جانشین فرمانده پادگان اردبیل بوده است.

این خاطره‌نویس جنگ، با اشاره به فعالیت‌های انقلابی نبی‌زاده در دهه 50، تاکید کرد: سیر مبارزات انقلابی در اردبیل و نقش این سرهنگ ارتش، در ممانعت از کشتار مردم، در خاطرات مهدی‌قلی نبی‌زاده، به روشنی بازگو شده‌اند.

ناطق، خاطرنشان کرد: وی با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در مهر 1359، افسر عملیات لشکر 16 زرهی قزوین می‌شود و با حضور در عملیات‌هایی چون محرم و والفجرهای مقدماتی و یک، نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نویسنده کتاب "آوازهای نخوانده"، ادامه داد: کتاب "سیاه، سفید، خاکستری"، حاصل 19 ساعت مصاحبه با سرهنگ مهدی‌قلی نبی‌زاده، در قالب روایی نوشته شده و تصویرکننده زوایای مختلفی از جنگ است.

ساسان ناطق یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، این کتاب خاطره را در دست چاپ دارد.

"راه رفتن روی آب: بر اساس زندگی شهید محمدحسین بصیر"، "پشت میدان نبرد: خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی؛ رحمان پر زحمت"، "خ‍ل‍ی‍ل‌ در آت‍ش‌: خ‍اطرات‌ اس‍ی‍ر آزاد ش‍ده‌ ای‍ران‍ی‌؛ ک‍ری‍م‌ رج‍ب‌ زاده"‌، "پشت خاکریز یک نفر زنده است: خاطرات جمعی از رزمندگان اردبیل" و "نبرد در جزیره"، از جمله آثار ساسان ناطق در زمینه دفاع‌مقدس‌اند.

دوشنبه 24 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط