loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتابی درباره امام(ره) از حامیان انقلاب اسلامی در کانادا

موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا کتاب «امام خمینی(ره)، رهبر اصول و اهداف» را منتشر کرد. گردآرونده این اثر، اصول و اهداف رهبر انقلاب اسلامی ایران را درسی برگرفته از زندگی سیاسی پیامبر اسلام(ص) می‌داند.

به گزارش ایبنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «العاصی» امام جمعه واشنگتن، عفیف خان، ظفر بنگاش، عبدالرحمن کویا و مقصود جوادف، نویسندگان این کتاب‌اند.

این نوشتار که اندیشه و آثار نهضت امام خمینی(ره) را پس از بیست و یک سال از رحلت بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند، در 82 صفحه و به زبان انگلیسی تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب که توسط رییس موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا نوشته شده، آمده است: «برخورداری از سه عنصر برای این که یک نهضت اسلامی در ایجاد تغییرات در جامعه موفق شود، اجتناب‌ناپذیر و ضروری است؛ درک دقیق اوضاع جامعه بشری که نهضت در آن جریان دارد، تعریف اهدافی که نهضت در پی تحقق آن است و ترسیم روندی که نهضت باید برای تحقق اهداف طی کند.»

نویسنده در مقدمه‌ای هشت صفحه‌ای با طرح موضوع فوق و با اشاره به شواهد تاریخی، آنها را درسی برگرفته از زندگی سیاسی پیامبر اسلام(ص) می‌داند.

وی در بخش دیگری از مقدمه، با ذکر مصادیقی از نهضت امام خمینی(ره)، نفوذ کلام و موفقیت نهضت ایشان را توجه عمیق امام به سه عنصری که از آن یاد کرد معرفی کرده، توضیخات مبسوطی را در اختیار خوانندگان کتاب قرار می‌دهد.

«میراث سیاسی امام خمینی»، «نجات عدالت از چنگال ظلم و ستم»، «مدل رهبری اسلامی برای جهان معاصر»، «ملاقات با امام در جماران» و «امام و انقلاب اسلامی از منظر مالزیایی‌ها» عنوان مقالات این اثرند.

پنجشنبه 27 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط