loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهنامه پژوهش در پله دوم

دومین شماره رهنامه پژوهش ویژه طلاب جوان حوزه با عنوان آموزش پژوهش، چیستی و چگونگی به همت معاونت پژوهش حوزه های علمیه منتشر شد.

دومین شماره «رهنامه پژوهش» ویژه آموزش پژوهش طلاب جوان حوزه با عنوان «آموزش پژوهش، چیستی و چگونگی» در 80 صفحه منتشر شده است.

مصاحبه با حجت الاسلام امینی معاون سابق پژوهشی مرکز مدیریت، صدیقه افشار قائم مقام معاونت پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، علی ذو علم دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و حجت الاسلام طرقی استاد پژوهش بخش هایی از این نشریه را به خود اختصاص داده است.

از دیگر بخش های این فصلنامه می توان به نگاهی به سیره بزرگان نیز سیره پژوهشی آیت الله بروجردی، مصاحبه با حجت الاسلام سعید هلالیان برگزیده دو دوره جشنواره پژوهشی علامه حلی اشاره کرد.

از جمله مقالات به چاپ رسیده در این شماره رهنامه پژوهش می توان به «نواقص حوزه از دیدگاه شهید مطهری»، «ترویج نگاه درجه دو به دانش، راهبردی مهم در آموزش پژوهش محور»، «آشنایی با مشاهیر علمی: سید ابن طاووس» و «نقش اعتماد به نفس در موفقیت و پیشرفت» اشاره کرد.

در گزیده ای از مقاله« ترویج نگاه درجه دو به دانش، راهبردی مهم در آموزش پژوهش محور » آمده است: «مراد از آموزش فعال یک دانش، این است که فراگیر در سه ساحت بینشی، انگیزشی و رفتاری با آن دانش، ارتباط و درگیی فعالی داشته باشد. یعنی بینشهای صحیح و کافی از آن کسب کند. مسائل آن علم وارد عرصه احساسات ، انگیزه ها و عواطف او شود، به گونه ای که نسبت به آنها دغدغه داشته باشد، و رفتارها و مهارتهای متناسب با آن دانش در او ایجاد و ملکه شود.»

گفتنی است دو گزارش در رابطه با مدرسه صدوقی مشهد، مدرسه ای با آموزش های پژوهش گرا و بسته برنامه ای برای شروع آموزش پژوهش نیز در این شماره گنجانده شده است.

دومین شماره رهنامه پژوهش ویژه طلاب جوان حوزه با عنوان «آموزش پژوهش، چیستی و چگونگی» به مدیر مسؤولی سید علی عماد و سردبیری مهدی محقق فر از سوی معاونت پژوهش حوزه های عملیه منتشر شده است

این نشریه به همراه نشریاتی چون راه، پنجره، پگاه حوزه، موعود و... در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب توزیع می شوند.

جمعه 28 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط