loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«گمشده من» در راهست

محمدمهدی بهداروند، خاطرات محسن رضایی، فرمانده کل سپاه پاسداران در سال‌های دفاع مقدس را از سردار شهید علی هاشمی، فرمانده سری‌ترین قرارگاه اطلاعات جنگ ـ نصرت ـ در قالب کتاب "گمشده من" تدوین کرده است. انتشارات سوره مهر این اثر را در دست چاپ دارد.
محمدمهدی بهداروند، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: برای عملیات خیبر در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، میدان نبرد از خاک به آب منتقل و منطقه هورالهویزه در جزیره مجنون انتخاب شد. منطقه‌ای که خود عراقی‌ها هرگز به آن توجه نکرده‌ بودند.

وی ادامه داد: محسن رضایی، فرمانده کل سپاه پاسداران در سال‌های دفاع مقدس، علی هاشمی را برای شناسایی این منطقه منصوب کرد. عملیات شناسایی هورالهویزه یک سال به طول انجامید، در حالی که تنها مطلعان از این عملیات، امام خمینی (ره)، محسن رضایی و علی هاشمی بودند. پس از یک سال، با حضور فرماندهان، عملیات خیبر که حاصل فعالیت هاشمی بود، صورت گرفت.

محمد مهدی بهداروند درباره چگونگی تدوین کتاب "گمشده من" تصریح کرد: در سال 1381 مصاحبه‌ای 3 ساعته با محسن رضایی درباره علی هاشمی و با تمرکز بر عملیات‌های خیبر و بدر، انجام شد و از گفت‌وگو با سردار احمد سوداگر که بخشی از شناسایی منطقه هورالهویزه را بر عهده داشته و اطلاعات سردار علی ناصری، از معاونان علی هاشمی، در کتاب "پنهان زیر باران" نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به چگونگی شهادت علی هاشمی گفت: وی در قرارگاه نصرت بوده که 2 بالگرد عراقی حمله شدیدی را آغاز می‌کنند. دستور عقب‌نشینی داده می‌شود، اما علی هاشمی قبول نکرده و در نیزارهای جزیره مجنون مقاومت م%

شنبه 29 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط