loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چطور خرید کتاب را مانند حرفه ای ها و کتاب خوارها انجام دهیم؟

خرید کتاب مناسب، نیازمند آگاهی و اطلاع از نکات مهمی است تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مثال مشخص کردن زمینه و موضوع کتاب و کمک گرفتن از با تجربه های این حوزه از نکات خرید کتاب است. فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا، نکات لازم را جمع آوری و امکان خرید اینترنتی کتاب با تخفیف را فراهم نموده است.

سه‌شنبه 8 خرداد 1397

علاقه مند به کتابخوانی باشید یا نه، به هر حال زمانی می رسد که باید در زمینه خاصی مطالعه داشته باشید. این مطالعه می تواند با هدف افزایش مهارت و تخصص در زمینه ای خاص یا حتی با هدف افزایش اطلاعات عمومی و پر کردن اوقات فراغت باشد. بنابراین همه در طول زندگی خود به نوعی با مواردی مانند نحوه خرید کتاب ، تحقیق در مورد یافتن بهترین فروشگاه اینترنتی کتاب و ... روبرو می شوند.

همچنین افراد معمولا با توجه به معیارهای متفاوت و با اهداف گوناگونی به سمت کتاب و کتابخوانی می روند. برخی افراد در خرید کتاب فقط مسائلی مانند طرح جلد، قطر کتاب، سبک بودن کتاب و ... را در نظر می گیرند. بعضی ها کتاب ها را می خوانند اما باز هم معیار دقیقی برای انتخاب کتاب ندارند و هر چه به دست شان برسد، برایشان فرقی نمی کند. اما افراد دیگری هستند که با شناخت دقیق و کافی و با اهداف مختص به خودشان کتاب مورد نظرشان را انتخاب می نمایند. بهتر است به این گروه «کتاب خوار» بگوییم، چرا که کتاب برای این افراد از نان شب هم واجب تر است.

اگر می خواهید شما هم به یک کتاب خوان حرفه ای تبدیل شوید و انتخاب های درستی در زمینه خرید کتاب داشته باشید، این چند مورد را رعایت کنید!

پیش از خرید کتاب زمینه مورد نظرتان را انتخاب کنید

همین که تصمیم گرفته اید کتاب خوان حرفه ای باشید یعنی قبل از این با کتاب مواجه بوده اید؛ بنابراین حتما با توجه به شناختی که از خودتان دارید، می توانید زمینه مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

شعر دوست دارید یا رمان؟! داستان کوتاه دوست دارید یا کتاب های علمی؟! منظور این نیست که اگر رمان را انتخاب کنید تا آخر عمر نباید سراغ کتاب های شعر بروید، بلکه بهتر است زمینه اصلی مطالعات تان را در یک حوزه قرار دهید و بعد اگر فرصتی داشتید برای تفریح، پر کردن اوقات فراغت یا برای اضافه کردن بر اطلاعات تان، از حوزه های دیگر هم کتاب انتخاب کنید.

من همیشه حس می کنم کسانی که در یک زمینه تخصص دارند بسیار کارآمدتر از کسانی هستند که از مسایل مختلف، تنها چیزهای کمی می دانند. بنابراین پیش از خرید کتاب اهداف و برنامه های خود را در نظر بگیرید.

مناسب سن تان کتاب بخوانید

کودک هستید یا نوجوان؟ جوان هستید یا بزرگسال؟ بهترین کار این است که مناسب سن خود کتاب انتخاب نمایید. با این کار چیزی را از دست نخواهید داد؛ چرا که به طور طبیعی هر انسانی رشد نموده و در وقت مناسب می تواند کتاب مناسبش را مطالعه نماید.

دغدغه ها، نوع نگاه، کلمات مورد استفاده، حتی حروف چینی و صفحه بندی کتاب های کودک و نوجوان بسیار متفاوت از کتاب های بزرگ سال است. به همین خاطر انتخاب کتاب مناسب از نظر سنی، باعث می شود لذت بیشتری از کتابخوانی ببرید.

ناشرها را بشناسید

حالا که زمینه مطالعه و سن تان مشخص شده، بهتر است ناشرانی را که در زمینه مورد علاقه شما فعالیت می کنند، بشناسید. اگر چه گاهی ممکن است کتاب های خوبی توسط ناشران تازه کار یا ناشناخته منتشر شود، اما این را نباید فراموش کرد که ناشران با تجربه و حرفه ای معمولا کتاب های سطح پایین منتشر نمی کنند.

از طرف دیگر، نویسندگان، شاعران و مترجمان حرفه ای نیز کتاب های خود را بیشتر به دست این ناشران می سپارند. پس شناختن چند انتشاراتی که کتاب های مورد نظر شما (مثلا رمان نوجوان، شعر بزرگسال و...) را چاپ می کنند، بسیار کمک کننده است.

معرفی کتاب بخوانید

قبل از خرید کتاب در مورد آن تحقیق کنید و چند معرفی کتاب بخوانید. خواندن معرفی هایی که صرفا به نام نویسنده و تاریخ نشر و قسمتی از متن کتاب اکتفا نموده اند، چندان مفید به نظر نمی رسد.

بهتر است وب سایت ها یا افرادی را دنبال کنید که کتاب ها را به صورت حرفه ای نقد و بررسی می نمایند. از این طریق راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که فلان کتاب را دوست دارید یا نه.

خرید کتاب

از کاردان ها برای خرید کتاب کمک بگیرید

اگر نویسنده یا ناشر خاصی را نمی شناسید، بهتر است از کسانی که این شناخت را دارند، کمک بگیرید. البته حواس تان باشد همان طور که رنگ و غذای مورد علاقه افراد با یکدیگر تفاوت دارد، کتاب مورد علاقه شان نیز می تواند متفاوت باشد؛ پس با پرسیدن «کتاب مورد علاقت چیه؟» از افراد مختلف، خودتان و دیگران را اذیت نکنید. از کسانی سوال بپرسید که در این زمینه توانایی و تخصص مورد نیاز را دارند. برای مثال نویسنده ها، شاعران، کتاب دارهای کتاب خانه ها، داوران جشنواره های کتاب و... می توانند گزینه های مناسبی در این مورد باشند.

این افراد با توجه به تخصص و تجربه ای که در زمینه کتاب و کتابخوانی دارند می توانند اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار دهند و همچنین بهترین راهنمایی را در زمینه خرید کتاب به شما ارائه دهند.

فهرست های از پیش تعیین شده را فراموش نکنید

همیشه فهرست های از پیش مشخص شده ای وجود دارند که می توانند در انتخاب کتاب مناسب به دادمان برسند. اسامی کتاب های برگزیده در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی (مانند جشنواره جلال آل احمد، کتاب سال، مدال افتخار نیوبری، برندگان نوبل ادبیات و ...) به راحتی قابل جست وجو است.

همچنین سازمان هایی وجود دارند که بعد از بررسی کتاب ها در زمینه های خاص در هر سال فهرست کتاب های برگزیده شان را منتشر می کنند (مانند فهرست لاک پشت پرنده در زمینه کتاب کودک). اگر خودتان به نتیجه ای نرسیدید، می توانید از این کتاب های منتخب و برگزیده شروع کنید.

پرفروش ترین کتاب ها را بشناسید

از جذاب ترین فهرست ها برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، می توان پرفروش ترین کتاب ها را نام برد. یکی از دلایلی که افراد به این فهرست ها علاقه دارند استفاده از اصلی به نام عقل جمعی است، خرد یا عقل جمعی باوری است که تصمیم جمعی را برتر و عقلانی تر از تصمیم فردی می داند. بنابراین کتابی که افراد زیادی خریده اند و مورد رضایتشان بوده است، می تواند بهترین انتخاب برای خرید کتاب باشد.

هر کتابی نخوانید

تا چند وقت قبل عادت بدی داشتم و آن هم این بود که هیچ کتابی را نیمه رها نمی کردم؛ حتی اگر کتابی واقعا حالم را بد می کرد، سعی می کردم آن را تا انتها بخوانم بلکه نکته جدیدی یاد بگیرم. اما به قول یکی از دوستان کتاب خوارم، عمر ما بسیار کوتاه و تعداد کتاب های نوشته شده در جهان بسیار زیاد است. پس برای خرید کتاب و خواندن بهترین کتاب های دنیا آن قدرها هم وقت نداریم.

یعنی اگر تمام مراحل بالا را طی کردید و کتابی را تهیه نمودید و مشغول خواندنش شدید اما از آن لذت نبردید، وقت تان را تلف نکنید؛ کنار بگذاریدش و کتاب دیگری دست بگیرید که خواندنش حالتان را خوب کرده و چیز جدیدی به زندگی تان اضافه کند.

خرید اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی کتاب یا خرید کتاب به صورت حضوری

خرید اینترنتی کتاب و مراجعه حضوری به کتاب فروشی ها هر کدام می تواند مزیت های خاص خودش را داشته باشد. برای مثال در خرید آنلاین کتاب این امکان وجود دارد که به فهرستی از پرفروش ترین کتاب ها، تازه های نشر، تخفیف ها و همچنین نقد و بررسی ها دسترسی داشته باشید و به آسانی بتوانید کتاب مورد نظر خود را جستجو و سپس انتخاب نمایید. از دیگر مزیت های خرید کتاب به صورت آنلاین، صرفه جویی در زمان است.

مراجعه حضوری به فروشگاه های کتاب نیز می تواند این امکان را در اختیار شما قرار دهد تا از نزدیک کیفیت کاغذ، جلد و ... کتاب را بررسی نمایید و از قدم زدن در کتاب فروشی ها به همراه دوستان خود لذت ببرید.

خرید کتاب با تخفیف از فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا

فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا در زمینه ارائه محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می نماید و به عنوان بانک کتاب آنلاین، محصولات و محتواهای بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین یکی از اهداف پاتوق کتاب فردا، ارائه تخفیف های ویژه است تا علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و نیز عموم افراد جامعه امکان خرید کتاب با تخفیف را داشته باشند، تا از این طریق به مطالعه و کتابخوانی علاقه مند شوند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط