loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرگ مشکوک استاد دانشگاه منتقد هولوکاست در لهستان

جسد پروفسور و نویسنده معروف لهستانی که تنها به دلیل انتقاد از هولوکاست از تدریس در دانشگاه‌ها منع شده بود، پس از دو هفته در پارکینگی پیدا شد.
پایگاه اینترنتی "مایکل‌هافمن" پژوهشگر و صهیونیست‌پژوه معروف اعلام کرد: جسد پروفسور "داریوس راتاجزاک " که استاد سابق دانشگاه‌های لهستان است، پس از دو هفته در پارکینگ‌ یکی از مراکز فروش شهر "اپول " در غرب لهستان پیدا شد.
این تاریخ‌شناس برجسته لهستانی به دلیل انتقاد از هولوکاست و اعلام این موضوع که کشته شدن وسیع یهودیان در اتاق‌های گاز اردوگاه آشویتز غیر ممکن است، در سال 2002 مجرم شناخته شد.
راتاجزاک پس از آنکه در آوریل 1999 کتاب "موضوع خطرناک " را به چاپ رسانده بود، توسط مقامات قضایی لهستانی مورد محاکمه قرار گرفت و از تدریس در دانشگاه اپول منع شد.
یکی از مقامات قضایی اپول گفت: جسد راتاجزاک که به شدت فاسد شده بود توسط خانواده وی شناسایی شده و بنابراین انجام آزمایش‌های "دی‌ان‌ای " اضافی نیاز نیست.
پلیس این شهر نیز اعلام کرد که بر اساس بررسی‌ها، این استاد سابق دانشگاه لهستان دو هفته پیش مرده است.
هنوز علت مرگ این منتقد هولوکاست 48 ساله نامعلوم باقی‌مانده اما پلیس لهستان اعلام کرده هیچگونه آثار ضرب‌وجرح بر بدن راتاجزاک دیده نشده است.
این استاد برجسته دانشگاه‌های لهستان، پس از آنکه به انتقاد از هولوکاست پرداخت و از تدریس در دانشگاه محروم شد، برای یافتن شغل، با چالشی جدی مواجه شده بود و حتی حاضر بود به عنوان کارگر به هلند یا بلژیک برود.
داریوس راتاجزاک که برای تامین غذای مورد نیاز خود مجبور بود به کارهای موقتی بپردازد، با خرید خودرویی قصد عزیمت به هلند یا بلژیک را داشت اما پس از مرگ، جسد وی بین صندلی‌های عقب و جلوی خودروی وی کشف شد.
این پروفسور لهستانی، در حالی از تدریس در دانشگاه‌های این کشور محروم شد که 11 سال در دانشگاه‌های لهستان تدریس می‌کرد.
وی در کتاب "موضوع خطرناک "، به بررسی هولوکاست پرداخته و تاکید کرده بود که به طور علمی امکان کشته شدن میلیون‌ها انسان در اتاق‌های گاز اردوگاه آشویتز غیرممکن است.
در سال 1999 دادگاه لهستان راتاجزاک را به دلیل انتقاد آشکار از هولوکاست مجرم شناخت اما چون وی به طور شخصی به چاپ کتاب خود پرداخته بود و تنها 260 جلد از آن نیز چاپ شده بود، دادگاه این کشور از مجازات شدید وی چشم‌پوشی، اما وی را از تدریس در دانشگاه‌ها محروم کرد.
پروفسور راتاجزاک در جلسه دفاعیه خود در دادگاه گفته بود که کتاب وی صرفاً کتابی پژوهشی بوده و یکی از چندین کتابی است که منتقدان هولوکاست نوشته‌اند.
انتقاد از هولوکاست در کشورهایی نظیر لهستان، آلمان، مجارستان، فرانسه، سوئیس و اتریش جرم محسوب می‌شود.

محصولات زیر درباره هولوکاست در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
نیمه پنهان 27: افسانه سازان هولوکاست
پس پرده ی هولوکاست
گریز از آینده؛ مجموعه مقالاتی پیرامون هولوکاست
ماجرای هولوکاست بازنگری تاریخی کشتار یهودیان
هولوکاست دروغ مقدس غرب
هولوکاست= Holocaust
هولوکاست

یکشنبه 30 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط