loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پایگاه تحلیلی «وارثین» راه اندازی شد

پایگاه تحلیلی وارثین آغاز به کار کرد. سردبیر این پایگاه در آغاز فعالیت سایت آورده است:
"وارثین" قرار است پاتوق جوانانی باشد که به دو ایده باور دارند:
اول این که مهمترین کار در یک نهضت اجتماعی، پرورش وارثان حقیقی است، چه میراثی از جنس بینش و فرهنگ (اورثنا الکتاب) و چه از جنس قدرت و سیاست (اورثنا الارض). میراث‌دارانی در تداوم تاریخ و گستره جغرافیا. در غیر این صورت سرنوشت محتوم هر مکتب اصلاحی یا ابتر ماندن است یا منحرف شدن. انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دوم این که پس از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی و ۲۰ سال از عروج خمینی بزرگ، قاعده بازی بیشتر به کام میراث‌خواران می‌گردد: چه آنها که شمایل اسلامیت دارند و چه آنها که بر طبل جمهوریت می‌کوبند. آنچه در این میانه گم است، صراط مستقیم است و کسی دغدغه پرورش وارثان حقیقی را ندارد. توبه‌کنندگان از اسلام اجتماعی و سیاسی که هیچ، در اردوگاه معتقدان هم در بهترین حالت برای طیف سیاسی خود سیاهی‌لشگری می‌سازند و آنها را با گزیده‌هایی از اندیشه امام و فرهنگ انقلاب مسلح می‌کنند تا صرفا حریف را به زمین بزنند. چرا نباید به این نسل حق داد که از این وضع خسته باشد؟

اینجا پاتوقی است برای نگاه تحلیلی به مسائل روز و البته مساله‌های عمیق‌تر از آن، با تکیه بر میراث اسلام ناب. اینجا از دو جهت مشابه برخی سایت‌های رایج هم نیست: اولا پایگاه خبری نیست ثانیا شرکت سهامی خاص نیست، پاتوق «تحلیل‌های» «همه» دوستانی است که از هر کجا و در هر کسوت، با دو ایده فوق همدلی می‌کنند و می‌خواهند با ترک صندلی راحت تماشاگری و گلایه‌گویی،‌ پیام خود را به دیگران برسانند.

چارچوب محتوا و روش «وارثین» در منشور به تفصیل آمده است، در آن چارچوب پذیرای آثار همه معتقدان به انقلاب اسلامی و منتقدان وضع موجود هستیم. اگر ما لغزیدیم از تذکر و حتی فریاد کوتاهی نکنید. تلاش می‌کنیم در همه این موارد صادق و شفاف باشیم. و توفیق جز از سوی او نیست.

این پایگاه با آدرس vaaresin.com در دسترس است. سایت پاتوق کتاب افتتاح این سایت در فضای مجازی برای تقویت و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی را تبریک می گوید و برای دست اندرکاران آن آرزوی موفقیت و سربلندی می کند.

دوشنبه 31 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط