loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از پاوه سرخ تا کوچه نقاش ها با شهید چمران

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : داوود بختیاری دانشور | راحله صبوری

در ایام شهادت دکتر مصطفی چمران در سی و یکم خرداد ماه، دو اثر سوره مهر در ارتباط با این شهید والامقام معرفی می شود.

شنبه 2 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، (پاوه سرخ) زندگی نامه داستانی شهید دکتر مصطفی چمران که در سال 1360 در سوسنگرد به شهادت رسید توسط داوود بختیاری دانشور به رشته تحریر درآمده است.

فصل اول این کتاب با عنوان «قهرمان» به زندگینامه مختصر این شهید، فعالیت های سیاسی در کشورهای آمریکا و لبنان، بازگشت به وطن پس از 21 سال و قبول منصب وزارت دفاع و نمایندگی مردم تهران در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و. . . پرداخته شده است.
هشت فصل دیگر کتاب خاطراتی پراکنده و در قالب داستان، از ایام‏ نوجوانی و جوانی و لحظات حضور در کردستان و جبهه های جنگ‏ ایران و عراق است.
عناوین این فصول عبارت است از: راز یک‏ تومانی، کت پشمی، کلاس شبانه، گلوله‏ های 16 آذر، دوست خوب‏ من، پاوه سرخ، معجزه و آخرین نگاه. جوانمردی و انساندوستی شهید در دوران نوجوانی وی، فعالیت‏های یسیاسی در 16 آذرماه 1332، دوران تحصیل و فعالیت‏های سیاسی در آمریکا، درگیری و آشوب در کردستان و حضور مؤثر در کنارنیروهای مردمی در دفاع از شهر پاوه،
لحظات رزم و حضور وی درمنطقه «ابوحمیظه» و «سوسنگرد»، مجروحیت و مقاومت با تمام ‏توان در برابر دشمن ... و لحظات شهادت «چمران» عمده موارد بیان‏ شده در این کتاب است.


اما نوزدهمین چاپ خاطرات سیدابوالفضل کاظمی با عنوان «کوچه نقاش ها» توسط راحله صبوری گردآوری و توسط سوره مهر منتشر شده است. سید ابوالفضل کاظمی از همرزمان شهید چمران در جنگ تحمیلی بوده است. «کوچه نقاش ها» در برگیرنده زندگی نامه و خاطرات سیدابوالفضل کاظمی از دوران کودکی تا پایان سال 1367 و با تمرکز بیشتر بر سال های حضور وی در جبهه های دفاع مقدس است که توسط راحله صبوری تدوین و تنظیم شده است.

ابوالفضل کاظمی، از رزمندگانی است که در کنار شهید دکتر مصطفی چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ ها» در کردستان فعال بوده اند. کاظمی با شروع فعالیت ضدانقلاب در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت. آنان همچنین به گروه شهید چمران در درگیری های سنندج و پاوه پیوستند. کاظمی سال 1365 فرماندهی گردان میثم لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را برعهده گرفت و همراه شهید اصغر ارسنجانی در عملیات های کربلای 5 و 8 حضوری فعال داشتند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط