loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماجرای حمله ناجوانمردانه اسرائیل به کشتی «ماوی مرمره» در کتاب «ارسنجانی»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : سید حسن حسینی ارسنجانی

حادثه حمله سربازان اسرائیل به کشتی ماوی مرمره حامل کمک های بشر دوستانه به مردم تحت محاصره غزه در آب های بین المللی و سفر جمعی از شاعران و نویسندگان به ترکیه مقدمات تالیف کتاب «شهید دهم» توسط حسن حسینی ارسنجانی را فراهم کرد.

شنبه 2 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، حسن حسینی ارسنجانی درباره تازه ترین اثر خود اظهار داشت: «شهید دهم» عنوان مجموعه ای است که بزودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حمله اسرائیل به ماوی مرمره و شهادت نه نفر از مسافران این کشتی ابراز داشت:
«اسرائیل سال ۲۰۱۰ توسط کماندوهای واحد شایتت ۱۳ ارتش خود به یک ناوگان دریایی حامل کمک های بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به باریکهٔ غزه، حمله کرد. این کشتی قصد شکستن محاصره دریایی نوار غزه و رساندن کمک های بشردوستانه را داشت. نه مسافر روی کشتی اصلی، ماوی مرمره، طی زد و خوردی که در نتیجه ورود کماندوها به سطح کشتی درگرفت به شهادت رسیدند.

ارسنجانی بیان کرد: در این کشتی یک قناری بود که اسرائیل به او هم رحم نکرد و این قناری را کشت . از این رو من نام کتاب را اینگونه انتخاب کردم.

به گفته حسینی ارسنجانی، پس از این حادثه با جمعی از دوستان شاعر و نویسنده سفری به ترکیه داشتیم و در این سفر با برخی از حاضران در کشتی و یا خانواده شهدا به گفت وگو پرداختیم و ما حصل آن یادداشت هایم از این سفر است.

این نویسنده خاطر نشان کرد: در این گفت وگوها از نحوه درگیری شهدا با اسرائیلی هایی که به زور قصد ورود به کشتی را داشتند مواردی مطرح شده است.چرا که مسافران کشتی در ابتدا برای دفاع به دلیل دست خالی بودن از تجهیزات کشتی استفاده کردند اما اسرائیلی ها راه ورود با هلی کوپتر را انتخاب کردند. در این کشتی «چتین اوغلو» قهرمان تکواندو هم حضور داشت که هر اسرائیلی که قصد ورود به کشتی را داشت او را خلع سلاح کرده و اسیر می کرد ولی درنهایت اسرائیلی ها از طریق زیر دریایی و تفنگ لیزری او را نیز به شهادت رساندند.

وی در پایان گفت: این کتاب درباره این حرکت غیر انسانی اسرائیل است که از زمان حرکت از تهران و سفر به ترکیه را شامل می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط