loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حوزه نوجوانان مهم ترین حوزه ورود به کتاب خوانی است

نویسندگان مرتبط : رضا امیرخانی | داوود امیریان

رضا امیرخانی گفت: حوزه نوجوانان مهم ترین حوزه ورود به کتاب است، نوجوان برخلاف نونهال انتخاب گراست، انتخاب کتاب برای کودک بیشتر با نظر و انتخاب و مدیریت پدر و مادر است اما در رابطه با حوزه نوجوان اولین بار است که با استقلال مخاطب روبه رو می شویم.

شنبه 2 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، بازهم یک پویش بازهم یک تشویق برای کتاب خواندن فضای فرهنگی کشور را با خود همراه کرده است و در میان نویسندگان و اهالی قلم واکنش هایی را دارد.

رضا امیرخانی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت:

کتاب «جام جهانی در جوادیه» را خوانده ام و معتقدم داوود امیریان یک نویسنده طنزپرداز ذاتی است، او هیچ وقت برای نوشتن کتاب های خود ادای هیچ نویسنده دیگری را در نیاورده و طنزی ساخت که تنها متعلق به خودش بود.

وی در رابطه کتاب حوزه نوجوان گفت: حوزه نوجوانان مهم ترین حوزه ورود به کتاب است، نوجوان برخلاف نونهال انتخاب گراست، انتخاب کتاب برای کودک بیشتر با نظر و انتخاب و مدیریت پدر و مادر است اما در رابطه با حوزه نوجوان اولین بار است که با استقلال مخاطب رو به رو می شویم.

نویسنده «من او» تأکید کرد: طنز امیریان امضا دارد، طنزی نوجوانانه که در عین حال غیر زبان باز است. "فرزندان ایرانیم" او را همچنان قوی ترین کار دفاع مقدس می دانند، کاری که با گذشت بیش از دو دهه از انتشارش می توان رصد کرد که راه های فراوانی را برای سایر طنزنویسان گشود.

امیرخانی بیان داشت: با این همه امیریان همچنان سبک و سیاق خودش را دارد، "فرزندان ایرانیم" آقای امیریان یک تغییر فضا و به تعبیر دقیق تغییر ستینگ در کارهای او بود.

این نویسنده کشورمان عنوان کرد: امیریان توانست از دفاع مقدس به یک سوژه اجتماعی تغییر ریل دهد در حالی که آب از دل مسافران قطارش تکان نخورد و نوشته هایش همچنان طناز، آرمانخواه و پرکشش باقی ماند.

نخستین مسابقۀ کتابخوانی نوجوانانه با عنوان «بخون، قهرمان شو!» خرداد، تیر و مرداد ماه و به مناسبت جام جهانی 2018 با محوریت کتاب «جام جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان در حال برگزاری است.

بخون، قهرمان شو!» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و قابل اعتماد بودن نوجوان با همکاری مرکز کودک و نوجوان اوج، فدراسیون فوتبال، انتشارات قدیانی، شبکه امید، شبکه دو، مرکز رسانه ای شیرازه، مسابقه تلویزیونی فرمانده، قرارگاه جهاد فرهنگی حنیف و اپلیکیشن طاقچه برپا شده و علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به سایت این پویش به نشانی www.ghahremansho.irمراجعه نمایند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط