loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«بانوی آبی ها» به چاپ چهارم رسید

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : راضیه تجار

یکشنبه 3 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، شهلا ده بزرگی اولین خلبان زن ایرانی است که پیش از انقلاب مدرک خلبانی خود را اخذ می کند و زمانی که به استخدام شرکت هواپیمایی در می آید با یک خلبان آشنا می شود و با او ازدواج می کند.

در سال 1353 هنگامی که در سال سوم تجربی درس می خوانده متوجه فراخوان باشگاه خلبانی می شود و در آن باشگاه ثبت نام می کند. کاپیتان شهلا ده بزرگی درباره فرآیند ابتدایی آموزش خلبانی اش می گوید: «بعد از ثبت نام در باشگاه خلبانی ابتدا آموزش مدل سازی را فرا گرفتم و پس از آن به مباحث تئوری و عملی رو آوردم و سپس به مباحث پرواز پرداختیم، با وسایل پرواز آشنا شدم و پس از مدتی به عنوان اولین زن ایرانی اولین پرواز موفقیت آمیزم را که منجر به اخذ مدرک خلبانی ام بود انجام دادم.»

راضیه تجار نویسنده اثر «بانوی آبی ها» است که پیش تر با آثاری تحت عنوان زنان، به نقش خانم ها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته است. مجموعه آثار راضیه تجار با موضوع زنان در قالب مجموعه ای با طراحی جلد مسعود طاهری و با استفاده از پارچه و نقش و نگارهای چادر نماز که حال و هوایی تازه و در عین حال ارزشی و سنتی به این آثار داده بود در سال 92 توسط انتشارات سوره مهر تولید و در بازار نشر عرضه شد.

از دیگر آثار راضیه تجار می توان به «زن شیشه ای»، «نرگس ها»، «سفر به ریشه ها»، «بانوی رنگین کمان»، «فانوسی بیفروز»، «بندهای روشنایی»، «آرام شب به خیر»، «شعله و شب»، «از خاک تا افلاک»، «سنگ صبور»، «هفت بند»، «محبوبه صبح» و «کوچه اقاقیا» اشاره کرد که در بین آنها رمان های «کوچه اقاقیا»، «نرگس ها» و «هفت بند» از این نویسنده به عنوان رمان برتر یک دهه در آموزش و پرورش انتخاب شدند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط