loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه ما تشنه مطالعه است؛ وصال را بین مخاطب و کتاب خوب ایجاد کنیم

نویسندگان مرتبط : راضیه تجار

راضیه تجار گفت: جامعه ما تشنه مطالعه است اما باید این وصال را بین مخاطب و کتاب خوب ایجاد کرد و جشنواره کتابخوانی رضوی می تواند حلقه این اتصال باشد و امیدوارم که این جشنواره مستمر باشد.

یکشنبه 3 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبر گزاری فارس راضیه تجار نویسنده، مدرس و عضو هیئت موسس انجمن قلم ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت:

جامعه ما تشنه مطالعه است اما باید این وصال را بین مخاطب و کتاب خوب ایجاد کرد و جشنواره کتابخوانی رضوی می تواند حلقه این اتصال باشد و امیدوارم که این جشنواره مستمر باشد. تبلیغات در این زمینه خصوصا از طریق رسانه ملی می تواند بسیار موثر باشد. این اقدام نهاد کتابخانه ها می تواند در آشنایی مردم با سیره رضوی هم موثر باشد.

تجار نهاد کتابخانه های عمومی کشور را مروج سیره رضوی دانست و بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی برگزار می شود در هشتمین دوره خود قرار دارد و یک نهال هشت ساله است که دارد تبدیل به درختی بارور می شود. مطمئنا کسانی هستند که هر سال این جشنواره را دنبال می کنند اما برای کسانی که هنوز از این مسابقه کتابی با خبر نیستند باید تبلیغات گسترده ای صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این جشنواره حرکت بسیار خوبی از سوی نهاد کتابخانه ها است و جا دارد که تا سال های دور ادامه پیدا کند. اینکه از این طریق خانواده ها را برای مطالعه تشویق می کنید و به مطالعه آنها جهت داده می شود حرکت بسیار زیبنده و خوبی است و هرچه وسیع تر باشد و پوشش بیشتری را در بر بگیرد بهتر است.
این نویسنده با اشاره به دستاوردهای جشنواره رضوی عنون کرد: همین که بتوان در افراد نهادینه کرد که هر خانواده ای حداقل یک عضو داشته باشد که عضو کتابخانه محل باشد می تواند یکی از دستاوردهای این جشنواره است.

نباید روند جامعه به سمتی باشد که خانواده ها به عضویت در کتابخانه ها احساس بی نیازی داشته باشند و به سمت شبکه های اجتماعی بروند و زمان خود را صرف آن کنند. خیلی اهمیت دارد که ارتباط مخاطب با کتابخانه برقرار باشد و اینکه به هر طریقی بتوان خانواده ها را به سرچشمه کتاب وصل کرد بسیار مهم است و هرچه این ارتباط وسیع تر و غنی تر باشد حال جامعه بهتر خواهد بود.
تجار با اشاره به توزیع رایگان کتاب های جشواره رضوی در کتابخانه ها خاطرنشان کرد: اینکه کتاب بوسیله نهاد کتابخانه ها بصورت رایگان در کتابخانه ها توطیع می شود حرکت خوبی است چراکه برخی افراد به دلیل مشکلات اقتصادی سراغ خرید کتاب نمی روند و این کار باعث می شود لقمه آماده در دست مخاطب گذاشته شود و اقبال عمومی را به کتاب و جشنواره بیشتر می کند. آرزوی توفیق دارم هم برای نهاد کتابخانه ها به عنوان متولی این کار و هم برای شرکت کنندگان این جشنواره و یقینا هرکه از این دریا جرعه ای بنوشد یا بنوشاند بهرمند خواهد بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط